Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Tvinga utskrift av faktura via AutoInvoice

av Kristofer_

Hej!

 

Finns det något sätt att tvinga att en specifik faktura INTE ska skickas som e-faktura utan tvingas för utskrift? Jag vill minnas att det förr fanns en checkbox på kundkortet som hette "Skriv ut" bredvid AutoInvoice checkboxen, men den är borta efter att Peppol är aktiverat.

 

Vi har kunder i Norge som vi vill skicka pappersfakturor till. Dessa får inte e-faktura skickas till då Visma inte stödjer att ha annat avsändarnamn, momsregistreringsnummer etc. Vi har en filial i Norge och på fakturan skall filialens orgnr och namn stå, inte det svenska bolaget. Jag vill därför inte att dessa skickas som e-faktura även om mottagaren kan ta emot det.

5 SVAR 5
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Om man bara har en plats, som är standardplats, så verkar ju dessa fält hänga ihop. Otroligt märkligt att Visma inte har en riktig lösning för att tvinga brevutskrift.

CarinaF1
CONTRIBUTOR ***

av CarinaF1

Man kan ju ha uppgifterna kvar på kunden, men inte på platsen..

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Jaha! Bra, det låter som en lösning. Tack!

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Tack Carina för ditt svar! Det är ju ett sätt. Men lite tråkigt att datan i kundregistret blir lidande..

Godkänd lösning
CarinaF1
CONTRIBUTOR ***

av CarinaF1

Hej,

Jag tar bort organisationsnumret och ev, momsregnummer på platsen. Då får de status "post" i autoinvoice.

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här