Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Utskrift av PDF till EDI-växel fungerar inte sen en vecka tillbaka!

av Anonymous

När man skriver ut faktura och skall skicka den till en fakturaleverantör t.ex. inExchange så måste PDF-en innehålla ett datalager med GDIXML-data. Detta får man om man väljer i Chrome att inte visa PDF-en i browsern utan ladda ner den. Det kommer då upp en knapp i Visma som man kan klicka på för att ladda ner PDF-en.

 

Denna knapp fungerar inte, den blinkar till men inget händer.

 

Om man väljer att visa PDF i browsern så blir det bara en bild utan GDIXML och denna fungerar inte att göra om till EDI-faktura.

Detta har testats i olika browsers, olika PDF-läsare, olika datorer olika konton. 

Vi behöver en lösning, det går inte att skicka fakturor som det är just nu.

2 SVAR 2

av Anders X Nilsson

Hej,

Gällande fel i Visma.net får jag be dig kontakta din partner som felrapporterar detta till vår support

Hälsningar

Anders X Nilsson

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Det skickades in en felrapport till er i måndags då även partnern hade samma fel. Dock så har det inte hänt så mycket med ärendet, en person har bet om access (och fått det omgående) sen är det helt tyst. Felet ligger inte i min dator då vismakonsulten hade samma fel när han körde från sin dator. 

 

Att plocka ut PDF och få med XML-datan fungerar från vårt andra fakturasystem, med samma browsers och pdf-program.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här