Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

VILKEN FÖRSTASIDA VILL DU MÖTAS AV I VISMA.NET?

av Anonymous

Hej!

 

Frågan har dykt upp om man kan välja egen inloggningssida i Visma.net och det kan man. Man bör tänka på att man kan missa eventuell information från Visma om man väljer bort deras sida som förstasida. Ett alternativ är i så fall att prenumerera på den information som man vill ta del av från Visma, så säkerställer man att man alltid är uppdaterad.

Du kan välja att mötas av en personlig dashboard som du själv kan anpassa och som passar just dina behov. Sidan som visas kan upplysa dig om just den information som du vet är intressant för dig.

 

Du loggar in och tar upp sidan: "Användarinställningar"  ScreenID: SM203010

 

2020-05-05_1313_001.png

I sökrutan "Startsida" letar du fram (med hjälp av förstoringsglaset och genom att trycka på "+" tecken) "Inställningar/Delade dashboards/ och därefter varierar det vilken behörighet just du har i systemet på vad du kan välja på. I mitt exempel väljer jag /Ekonomi/ERP-användare:

ERP.png

 

 

Du markerar vilken funktion du vill ha information om och dubbelklicka på den. Funktionen som du valt svartmarkeras. SPARA


Nästa gång som du loggar in kommer du att mötas av den dashboard som du valt:

Dashboard.png

Denna dashboard kan anpassas just till dina behov. Prata med ansvarig på ekonomiavdelningen om du vill få ut speciell information på just din sida och skulle ni behöva lite hjälp och vägledning står vi givetvis till tjänst.

 

Lycka till!

 

 



 
0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här