Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Visma Software skickar påminnelser på betalda fakturor

av Kristofer_

Vi har nu två gånger fått påminnelser av Visma Software på fakturor som är betalda på förfallodatumet.

 

Ni måste skärpa upp er avstämning av er reskontra. Det är uppenbart att ni ej har koll på avstämningarna och sitter och stämmer av manuellt i efterhand, men skickar automatiska påminnelser fast ni släpar med er egen avstämning.

 

Då ni inte ens har någon support man kan kontakta så får jag skriva detta i forumet. Vi tänker ej betala vår partner tusenlappar per timme för att framföra detta till er.

6 SVAR 6

av Rade Kocovski

Hej Kristofer

Det BG nr som står på fakturan är det som gäller för inbetalning.  Det ena bg nr kommer att försvinna tids nog men just nu måste vi köra delar av våra transaktionsfakturering fr ett separat system varav två olika bg nr.  VV kontakta vsws.ekonomi@visma.com om du har ytterligare frågor. 

Mvh Rade Kocovski

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Så jag måste alltså gå in i leverantörsregistret varrenda gång och byta fram och tillbaka mellan bankgiron, för att kunna betala era fakturor med er egna tjänst Autopay? Allvarligt?

My Malmström
CHAMPION *

av My Malmström

Ett lite tips.

Jag har själv lagt in två Visma leverantörer och skrivit bg numret efter leverantörsnamnet. Då är det lättare att hämta upp rätt. 😊

 

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Tack för snabb återkoppling. Vi har missat att ni på denna fakturan har bytt bankgiro-nummer och kört på det som finns i leverantörsregistret. Förra gången detta hände var det dock inget nytt kontonummer inblandat.

av Troels Sørensen

Hej Kristofer,

 

Jag förstår att det kan vara frustrerande när något sådant händer.

Jag ber om ursäkt för att vi skickade en påminnelse angående en fordring som ni redan hade betald.

 

Men det stämmer inte att vi stämmer av hela vår kundreskontra manuellt. Anledningen till att Er inbetalning är manuellt hanterat är för att ni har betald in till ett annat bankgironummer än det som står på fakturan. Och då måste det tyvärr hanteras manuellt.

Jag kan dock meddela att Er betalning är registrerat och ärendet är avslutad hos Visma Financial Solutions.

 

Jag har nu ändrat i vår interna process så det framöver inte borde gå iväg påminnelser till kunder som redan har betald deras faktura.

Men skulle ni mot förväntan få en påminnelse en annan gång angående en faktura ni precis har betalat, så kan ni - som det står i brevet - bortse från påminnelsen.

 

Har ni frågor angående påminnelsen, behöver ni inte kontakta er partner. Jag vill istället uppmana er att kontakta Visma Financial Solutions som hanterar våra påminnelser. Ni kan kontakta dem via mailadressen som står på påminnelsen: minbetalning@visma.com.

Har ni övriga frågor eller funderingar angående era fakturor, kan ni alltid kontakta oss på Visma Finance ABs ekonomiavdelning på mailadressen som står på den ursprungliga faktura: vsws.ekonomi@visma.com.

 

Med vänliga hälsningar

Troels Sørensen

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Hej,

 

Nu har vi fått en faktura med bankgiro 5185-6417 och en faktura med bankgiro 5954-8982. Den ena fakturan är daterad sista juni och den andra femte juli.

 

Ni kan ju inte köra olika bankgiron samtidigt, vilket är det som gäller?

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här