Mina produkter
Hjälp
JaninaL
CONTRIBUTOR **

Visma.net- Ongoing warehouse

av JaninaL

I dagsläget har vi en koppling från vårt visma till lagersystemet Ongoing warehouse men vi har problem med återrapportering av inleveranser så att artiklar på inköp levereras in via en inleverans och att inköpet sedan stängs. Detta har fungerat förut men efter en uppdatering av visma slutade detta att fungera under förra året. Är det någon som har en lösning på detta?

3 SVAR 3
JaninaL
CONTRIBUTOR **

av JaninaL

Du får jättegärna återkomma om det löste ert problem. Samma problem här, ingen riktig förklaring eller åtgärdsplan och svaret är att det ligger som ärende hos Vismas utvecklingsavdelning med det har det gjort i flera månader..

Olof Svedbom
CHAMPION *

av Olof Svedbom

Vi har samma problem och kör också Ongoing. Verkar bero på att Visma tar väldigt lång tid på sig innan ett API-anrop blir klart (ibland över 20 minuter). Vi håller just nu på att testa att schemalägga anropen mot Vismas API istället så att timeout-gränsen blir betydligt längre. Hoppas att det gör så att vi kan komma runt problemet. Någon förklaring eller åtgärdsplan har vi inte fått från Visma ännu, men frågan är ställd.

JaninaL
CONTRIBUTOR **

av JaninaL

Hej Olof, Jag blev uppring av en kille från OnGoing som hjälpte mig att kontrollera kopplingen från deras sida och vårt problem var inte detsamma som ert. Vi får över inleveransen från OnGoing men sen tar det stopp i visma och inleveransen kopplas inte mot det öppna inköpet så fåt fortsätta att invänta svar från visma.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här