Mina produkter
Hjälp
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Visma.net långsamt?

av rosannalundgren

Hej! Är det någon annan än vi som har problem med att Visma.net varit väldigt långsamt senaste veckan? Att frisläppa 1 st faktura kan ta flera minuter just nu. En export som i vanliga fall tar ca 1 minut har i skrivande stund hållit på i 16 minuter. Men det står inte att Visma.net har några begränsningar i prestanda om man kollar på status-sidan..! 

6 SVAR 6
Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

av Peter Boisen

Samma här men i och för sig så anser jag alltid Visma vara långsamt och har "lärt mig leva med det" 😞

Louise Hanberger
CONTRIBUTOR ***

av Louise Hanberger

Jag har samma problem!

Att ladda upp en leverantörsfaktura för attest tar 30 sek istället för 2-3!

Hejsan!

 

Vi har inte några generella prestandaproblem för tillfället. Det är därför viktigt att ni tar detta vidare till er partner som kan rapportera det till oss för undersökning. Den information som är viktigt för oss att få in är följande:

 

  • Företagsnamn
  • Vilken process man upplever problem med och hur långt tid det tar jämfört med normalt
  • Om man har, tid och datum på när man startade processen

MVH

Joakim

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson

För kännedom har vi mottagit några rapporter gällande vissa prestandaförsämringar för vissa kunder. Det finns för tillfället inga tecken på att detta är ett generellt problem. De som har rapporterats till oss kontrolleras för tillfället för lämpliga åtgärder. 

 

Ha en fin dag!

 

/Jonas

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

av Peter Boisen (Uppdaterad ‎13-05-2020 09:57 av Peter Boisen )

Nu börjar det ju nästan bli ohållbart. Det tar 30sek att bara frisläppa en levfaktura. Ca 3-5sek att lägga till en ny fakturarad. Klockade nu och det tog 18sekunder att få fram så du kan se fakturan när du klickar på "visa filer"

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Vi har anmält in till vår partner som skickat vidare till Visma. Gör det du med om du inte redan gjort det 🙂 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här