Mina produkter
Hjälp

"I huvudet på Visma Softwares CFO"

av Rade Kocovski

vnf.jpg

Årsskiftet börjar närma sig och det mesta är sig likt den här perioden av året. Man börjar knyta ihop säcken för året som gått och försöker prioritera det som är viktigast och bör hinnas med på rätt sida av året.

 

Det som min ekonomiavdelning, mig själv inkluderad, fokuserat mycket på under året är bytet av Visma Business till Visma.net. Vår koncerngemensamma strategi är att ha över alla Visma-bolag till Visma.net inom de närmaste åren. Vi på Visma Software vill ligga i framkant och visa vägen för de andra bolagen, vilket innebär att vi är bland de första att genomföra bytet och klippa navelsträngen till Visma Business.

 

Det känns väldigt spännande och utmanande att äntligen gå över till vårt nya flaggskepp och dessutom molnbaserade affärssystem Visma.net. Jag kan dock inte låta bli att tänka: "Vad skönt det hade varit att ha kvar Visma Business, nu när allt fungerar så bra".

 

Hur var det nu med förändring? Förändring är jobbigt, så klart – det viktiga är hur du tar dig an förändringsprocessen! Jag måste berömma mina kollegor på ekonomiavdelningen som är hur taggade som helst inför detta byte fastän de jobbat med Visma Business i många år nu. Det är just denna attityd och  inställning som är så viktig vid alla förändringar, även om vi vet att vi kommer stöta på hinder på vägen.

 

Vi ligger bra till mot vår tidsplan och inga "show stoppers" än så länge. Låt mig återkomma med en uppdatering några månader in på nästa år.

 

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här