Mina produkter
Hjälp
Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

Tidrapport samt utlägg

av Peter Boisen

Hej,

Vi kör Visma.net idag och har en ekonomibyrå som sköter våra löner som kör Visma Lön. Har ni något förslag på enkelt närvarosystem där det enda som krävs är att de anställda vid varje månads slut fyller i frånvaro under månaden samt frånvaroorsak?
Har ni även förslag på system för utlägg som kan integreras? Viktigt är att det måste finnas en app där man bara fotograferar utläggskvitton (typ parkering, taxi, lunch m.m.)

Använder idag Skovik som alla anställda är supernöjda med men saknar integration så blir dubbeljobb.

2 SVAR 2
Godkänd lösning
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej Peter, 

 

Visma Lön Online skulle kunna vara ett alternativ. Där finns det möjlighet att registera sin tid månadsvids, registera frånvaro och frånvaro orsak. Det är något jag själv använder för att registera min tid varje månad. 

 

visma online.png

 

visma lön 2.png

 

Här kan jag klarmarkera månaden lätt om jag inte har någon frånvaro. Har jag frånvaro kan jag lätt välja orsak och när jag hade min frånvaro. 


För utlägg rekomenderar jag dig Expense. Detta kan väldigt smidigt intergreras med Visma.net. 
Här kan du hantera dina utlägg du har på en månad. Utlägg, reseräkningar, milersättning etc. Det finns en app där du kan skanna dinna kvitton för att sedan hämtas upp smidigt i Expense. Dessa utälgg kan sedan attesteras av en chef. 

Förslår att du kontaktar din partner som kan gå igenom fördelarna och nackdelarna med dessa system. 

 

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

Tack så mycket för info Isac

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här