Mina produkter
Hjälp
Christine Nyrenius
CHAMPION *

Anställd i flera bolag

av Christine Nyrenius

Hej, 

 

vi har en säljorganisation där vi ibland lånar ut personal mellan bolagen under begränsad tid. Jag har inte lyckats få till det så att de anställda kan ha samma användare i båda sina bolag - men hoppas på att det finns en lösning. Någon som har erfarenhet?

 

Menar alltså att Anna är anställd i bolag A from 2018-01-01, men lånas ut till bolag B 2019-09-01-2019-12-31. Sedan går hon tillbaka till Bolag A, men blir åter under hösten 2020 flyttad till bolag B. 

 

Hur kan det bli möjligt för henne att ha en enda användarprofil i Agda för dessa båda bolag?

 

 

2 SVAR 2
MaritaB
ACTIVE CONTRIBUTOR **

av MaritaB (Uppdaterad ‎08-09-2020 11:27 av MaritaB )

Hej @Christine Nyrenius 

Om det bara gäller vanlig användare kan du flytta över användaren till de olika bolagen men samma användare kan bara vara i ett bolag. För att flytta över går du in på användaren i bolaget som hen är aktiv i och bockar bort bocken "Enskild användare" i tilläggsfunktioner och bockar i den igen och då får du upp en fråga "Ange person i systemet motsvarande aktuell användare" där tittar du i prickeknappen och letar upp personen i det företaget du vill flytta hen till och tryck spara och då är användaren överflyttad. Sen får du ju göra det tillbaka igen när han ska gå tillbaka. 

MVH Marita

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej Christine. Jag rekommenderar dig att du ställer frågan i rätt form.

 

https://community.visma.com/t5/Agda-PS/ct-p/se_ep_Agda_PS


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här