Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Arbetsfria dagar

av Anonymous

Hej, 

Vi har uppmärksammat att 31/12 och 6/1 inte längre är "arbetsfria" dagar. I normalfallet har vi ingen tidsregistrering de dagarna och det innebär att man nu har fått -16 timmar i sin flexbank. Vad har hänt i inställningarna? 

MVH 

Jennie 

10 SVAR 10
PiaM
CONTRIBUTOR **

av PiaM

Jag har samma problem, har bara hittat 1 anställd än så länge som det påverkat. Jag testade uppdatera flex timmarna på den anställda och det blev rätt. Men, kan man uppdatera på samtliga anställda eller måste jag gå igenom alla anställda och se vilka det blivit fel på och uppdatera flexen på var och en?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Jag satt och tittade över flextiden i systemet och märkte nu att den räknar ner, precis som för Jennie, flex på t ex den 6/1, känns som om det är en bugg någonstans? Land är inställt på Sverige (alla anställda) och ser att 6/1 ligger som helgdag.

 

/Sarah

av Emma Wesslén

Hej Sarah, har du testat att göra en omräkning av flextiden på Jennie från användarens profil? Det brukar lösa sådana problem. 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Emma,

 

Kan absolut testa (nu har vi ingen Jennie, var bara att jag upptäckte samma problem som trådskaparen Jennie), men vi har inte gjort några ändringar m.m i inställningarna, vilket gör att det hela mer märkligt. Vi har dessutom "bara" använt systemet sedan 1:a oktober, så flextiden som är inlagd är "omräknad/beräknad" för inte alltför länge sedan. 

av Emma Wesslén

Hej! 

 

Jaha okej, en miss av mig 🙂 

Vi har idag rättat ett beräkningsfel som gjorde att helgdagar framåt i tiden visade fel flextidsaldo.

 

Om du fortsatt upplever problem med flextidens beräkning retroaktivt så gör en omräkning av flextidsaldot per användare via användarens profil som upplevde att saldot är fel eller uppdatera flextiden för hela företaget via systeminställningarna. Tänk på att det inte går att backa en uppdatering 🙂 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hallå Emma,

 

Ingen fara, lätt hänt 🙂 

 

Gjorde en omräkning tidigare och nu verkar det fungera 🙂 

av Emma Wesslén

Hej Jennie! 

 

Eftersom inte alla medarbetare är drabbade så vill jag be dig kontrollera vilket Land som är valt på respektive användare i Kugghjul - Användarhantering - Välj användare - I avsnittet Personuppgifter hittar du Kontaktuppgifter. Landet som är valt i här påverkar vilka helgdagar som användaren omfattas av. 

Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej Jennie, 

 

Har du kontrollerat hur det ser ut under Flextid -> Helgdagar i PM?  Ligger 31/12 och 6/1 här för dig?flex helgdagar.png

 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej, vi har inte gjort några förändringar i våra inställningar och det konstiga är att det inte är alla medarbetare som har drabbats heller. 

Min inställning ser precis ut som ditt urklipp.

Får hålla koll och se om det är några fler som kommer och kommenterar. För att lösa problemet har jag lagt in min frånvarotyp "halvdag" men som heldag för de som blev drabbade, det löste flexbanken. 

Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***

av Naousingkatt

Hejsan!

 

Nu jobbar jag inte i programmet själv, men det brukar finnas inställningar där man själv matar in vilka dagar som är röda eller halv och heldagar.

 

Mvh Lena

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här