Mina produkter
Hjälp
Philip_Lj
CONTRIBUTOR **

Connecta Severa Rest-API till Power BI

av Philip_Lj

Jag behöver er hjälp hur jag connectar Severa Rest-API in i Power BI desktop? Jag får det inte att fungera. Jag har adress, Client ID och Client secret i Severa. Vad ska jag välja i Power BI för att få det att funka och vad behöver jag skriva in? Jag finner inget på Google heller.

Tack!

5 SVAR 5
Philip_Lj
CONTRIBUTOR **

av Philip_Lj

Ok, vet du om man måste ha något account på Azure i så fall? Vet du om det finns någon bra guide eller bolag i Sverige som kan hjälpa till? Vi måste få detta att funka.

 

jag råkade klicka på att denna fråga är löst, vilket den inte är.

Godkänd lösning
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej igen. Jag rekommenderar att du pratar med din partner. De har med all säkerhet antingen en lösning eller kan lösa det åt dig.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Philip_Lj
CONTRIBUTOR **

av Philip_Lj

Hej,

 

Nej, de hade ingen lösning. Kan du rekommendera någon partner? Vi känner oss rätt ensamma i Visma världen.

 

Jag behöver få igång det snabbt så jag kan testa om det är något vi ska investera i.

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej igen Philip. Bättre att du frågar din partner om de kan rekommendera någon, jag är inte rätt man att göra det.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Godkänd lösning
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Jag vet ingen som kopplat PowerBi direkt via Rest-API mot PM. Däremot att man kört ut till datalager i Azure för att sedan koppla Power BI mot det. 

Men har någon löst det så är jag idel öra.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här