Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Möjlighet till export av data under Inställningar

av Anonymous

Era rapporter har bra format för export till Excel. Vi har också behöv av att gärna få ut vissa "indata" som tabeller, och inte bara som "skriv och läsrader" i t ex inställningar/Prissättning/Prislista.

 

Rent generellt, finns metod för att få ut dessa data i Excel? Specifikt - finns prislisteinformation tillgänglig så att det själv går att skapa en rapport där vald prislista kan exporteras till Excel?

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

OK, tack för svar i alla fall, men det känns inte som att jag vill markera "gilla" som klarmarkering att jag sett ert svar :-).

I de fall jag har ett par andra frågor som inte fått motsvarande svar att det tyvärr inte går - vi har t ex en tråd avs om man kan tänka smart för att bättre styra den ordning fakturaunderlagen skrivs på t ex - kan det vara så att det går, men det är ett omfattande svar att beskriva hur? I de sammanhang ett "det går tyvärr inte men vi noterar önskemålet", är ju inte så roligt, men det är skönt att veta att vi inte använder systemet fel o skapar merjobb via justeringar av fakturarader, eller onödigt "fula" fakturor. Titta gärna på den tråden igen och se om vi kan få någon riktning på vad man ska tänka på för att få det så bra som möjligt. Tack på förhand 🙂

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej

Jag kan bara hålla med om behovet att få ut tex prislista för produkter. Skulle även vilja kunna exportera den för att kunna göra uppdateringar och sedan importera den igen. Det brukar vara möjligt att kunna exportera och arbeta med alla register i CSV-filer för att sedan kunna importera dem igen. Ett starkt önskemål!

 

Tycker också att generellt sätt är det svårt att göra inställningar som består i systemet, tex att jag alltid vill se 100 projekt och inte 20 som det default blir. Jag kanske har missat någon inställning för detta?

mvh Maria

av Emma Wesslén

Hej Spångamamman! 

 

Dessvärre finns det ingen möjlighet i dagsläget för att exportera prislista från rapportgeneratorn. Det går generellt inte att exportera prislistor eller annan information som finns i Inställningarna i PM. 

 

Vi tar med det som ett förbättringsförslag men kan inte lova att det kommer att genomföras. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här