Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Rapport över projekt med fastpris

av Anonymous

Jag skulle vilja få ut en rapport ur nya Severa med samtliga projekt som har fastpris samt lite information om dem (nedlagd tid, när det ska faktureras osv). Hur gör jag, hittar inget bra värde för det.

1 SVAR 1
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

En rapport man ofta utgår ifrån är projektrapporten. För att begränsa rapporten så att den enbart visar fastprisprojekt behöver ni på något sätt särskilja fastprisprojekt från andra projekt. Detta kan man göra genom att t.ex. använda nyckelord på projekten eller använda särskilda fastprislistor i dessa projekt. I projektrapporten väljer man då Filter utifrån begreppen Nyckelord eller Prislista. 

 

I rapporten kan man t.ex. välja att visa värden för Totala arbetstimmar (dvs hittills nedlagd tid), Fakturerad (dvs hittills fakturerat), Återstående fakturering (faktureringsprognos - hittills fakturerat) och Timmarnas värde (värdet av de inrapporterade timmarna enligt aktuell prislista). 

Rapport fastprisprojekt.JPG

Faktureringsprognosen ser man på projektets flik Finanser. 

För att värdet Värde av timmar ska beräknas måste projektets prislista innehålla ett timpris per arbetstyp men vara markerad som ej fakturerbar. 

Fastpris med timmarnas värde.JPG

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här