Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Se tidrapportering

av Anonymous

Hej

Vi skulle vilja att de som har personalansvar, dvs är uppsatta som arbetsledare i Severa, ska kunna gå in och titta på "sina" anställdas tidredovisning. Men hur vi än ändrar behörighet här får vi inte till det. De som är satta som administratörer kan gå in i samtligas tidredovisningsvy, medan arbetsledarna inte ser någon utöver sin egen. Vilken parameter i behörigheten är det man ska justera?

5 SVAR 5
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Som administratör vill jag göra en rapport åt övriga kollegor - där de kan se antal timmar rapporterat av alla.

Just nu är det bara jag som administratör/arbetsledare som verkar se allas tider.

Vad krävs för detta?

/Jonas

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Det finns olika anledningar till varför vissa användare inte ser tidrapportering. Man ska först och främst börja med att kontrollera användarnas behörighetsprofiler samt behörigheter. De behöver nämligen ha en rätt behörighet under "Godkännande av arbetstimmar". Detta behöver kontrolleras både under Inställningar - Behörighetsprofiler och Inställningar - Användarhantering - Behörigheter ifall vissa behörigheter inte är ärvda från profilen. 

Tillgång till tidrapportering kan även vara begränsad på projektnivå. Tillhör en anställd en annan avdelning än den som är inställd under projektinställningar kommer de inte se tidrapportering för projektet. I detta fall behöver man kontrollera avdelning på en användare under Inställningar - Användarhantering - Översikt och projektinställningar.

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Har nu aktiverat funktionen Godkännande av arbetstimmar.

Och på konsulterna satt högsta status - men de kan fortfarande bara se sina tider.

Och vi ingår alla i samma avdelning.

Dock har alla mig som arbetsledare. 

Är det något ytterligare inställning som krävs. Vi vill att alla konsulter ska kunna se hur mycket tid kollegorna lagt ned.

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

så här ser konsult-profil inställningen ut.inställning konsult.JPG

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Det som kan störa i detta fall är att konsulten inte har någon behörighet på "Användare". Byter man den behörigheten till någon högre så kan man bl.a. visa, redigera och godkänna arbetstimmar och utlägg för egna anställda. Det är också viktigt att komma ihåg att användarprofilen kan skilja sig från behörighetsprofilen, så ibland är behörigheterna begränsade på personnivå. 

 

Hur dina konsulter ska hantera timmarna är upp till organisationen och, som du kan se på inställningarna för behörigheter, finns det olika sätt att lösa det. Man kan till och med ställa in projektbehörigheterna på så sätt att man endast kan hantera timmarna för anställda i egna projekt och inte i andra. Jag rekommenderar att nit testar olika konfigurationer och väljer den optimala för organisationen. Jag bifogar en bild med en konfiguration som borde fungera just i det beskrivna fallet.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här