Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Fratrædelse med al (ny) ferie afholdt

af Anonymous

Hvordan fratræder jeg en medarbejder, hvor al ferie incl. oktober opsparing, er afholdt?

 

Jeg har registreret alle dage men der trækkes 2 dage og samtidig overføes 2 dage til feriekonto!

13SVAR13
Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Grunden til at medarbejderen bliver trukket for 2 feriedage, skyldes at de feriedage du optjener i oktober først er til rådighed 1. november. For at få afholdt de optjente for oktober, skal du give medarbejderen forskudsferie på lønart 4765 med 2 dage, så vil de blive modregnet de optjente og dermed er alt ferie afholdt. Lønart 4765 er til medarbejdere der har ferie med løn og skal have forskudsferie, som jeg regner med at dette er :-).

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Tak, det fungerede. Kan systemet ikke sættes så man kan vælge om man må afholde ferie i den måned det optjenes eller først fra den kommende måned?

 

Men skynd jer at få ændret systemet så vi kan opspare 2,5 feriedage per måned. Vores HR system skelner ikke mellem feriedage og og den ekstra uges ferie. Det er en håbløs gerning at registrere ferie, når man ikke ved om man skal registrere det med kode 40 eller 60. Kan man lave en rapport der viser begge balancer?

 

Hilsen Helene

 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Hej

 

Er der mulighed at få en beskrivelse af løsningen, så vi andre kan få det til at virke, når vi er i en lignende situation.

 

På forhånd tak.

 

 

Helle Valso
VISMA

Jeg skal ned i maskinrummet på systemet for at ændre det for den kunde jeg lige har skrevet med, så det er ikke noget kunder selv kan gøre. Det bør også være sat korrekt op og hvis ikke, skal I kontakte hotline på 88 97 97 00. God dag

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Vi har helt samme problem og det fungerer ikke for os. Medarbejderen bliver fortsat trukket i løn. Vh. Heidi
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Så må du lige @Anonymous tage fat i vores hotline tlf. 88 97 97 00, så vi kan hjælpe dig.

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Tak, det gjorde vi også, men efter 2,5 time i kø, blev vi smidt af, og da klokken var over fire, kunne vi ikke ringe igen.

af Thor Lundehoj

Hej @Anonymous,

 

Jeg har bedt vores Support om at kontakte dig 🙂 


De vil kontakte dig så hurtigt som muligt, hvis du ikke allerede har været i kontakt med dem.

 

Du ønskes en rigtig god dag og weekend,


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Annette Østergaard
CONTRIBUTOR ***

af Annette Østergaard
Den ferie, der er optjent i oktober kan først bruges i november. Derfor bliver der trukket 2 dage i oktober og dagene overføres i stedet til Feriekonto. Du kan formentlig løse problemet ved at give medarbejderen 2,08 feriedage på forskud i oktober. Så burde han ikke blive trukket i løn, og der er ingen dage tilbage at overføre til Feriekonto.
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Annette,

 

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener: Hvis jeg lægger 2,08 dage ind som forskud i oktober; hvordan forhindre jeg så at han ikke får overført 2,08 dage til fereikonto, når jeg tratræder ham slut Oktober?

 

Hilsen Helene

Annette Østergaard
CONTRIBUTOR ***
Hej Helene Hvis du tildeler ham 2,08 feriedage i oktober (lønart 4765) kan han bruge dagene allerede i oktober. Derved bliver han ikke trukket i løn, og der bliver ikke noget at overføre til feriekonto. Mvh Annette
Anita Hindberg
CONTRIBUTOR ***

Hvilken lønart skal man bruge når man kører i timer?

Annette Østergaard
CONTRIBUTOR ***
Ved tildeling af ferie på forskud i timer skal du bruge lønart 4766.