Mine produkter
Hjælp
MaleneM
CONTRIBUTOR **

Godkendelse af arbejdstid

af MaleneM

Skal leder godkende arbejdstid på samme måde som ferie og fravær? Eller kræver det en særskilt opsætning?

Svar: Ledere skal ikke godkende arbejdstid, men ferie, fravær og overarbejde mv. skal godkendes af lederen som normalt.

I FAQ står der, at arbejdstidsregistrering ikke skal godkendes af ledere - dette har vi også orienteret både ledere og medarbejdere om.

Alligevel bliver der sendt remindere ud til lederne, at de har arbejdstid til godkendelse. Hvordan får jeg slået det fra? 

4SVAR4
MaleneM
CONTRIBUTOR **

af MaleneM

Så vidt jeg ved er der ikke ændret noget, da arbejdstidsregistreringen gik i luften.

Det er specifikt godkendelse af plus- og minustid, der bliver sendt til godkendelse.

Jeg har talt med en fra jeres support, der viste mig noget i indstillinger, der skulle ændres, men det kunne jeg ikke selv gøre, på trods af admin-rettigheder. 

Reminder/påmindelser til godkendelse af fravær har eksisteret lang tid inden arbejdstidsregistrering var en ting, så her er heller ikke ændret noget.

Godkendt løsning
Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Jeg kan desværre ikke hjælpe med den konkrete sag her i 'Forum'. Men du er meget velkommen til at henvise til mig, hvis du opretter en sag i Customer Universe - så skal jeg nok kigge på den.

MaleneM
CONTRIBUTOR **

af MaleneM

Jeg har henvist til dit navn i den sag jeg har oprettet tidligere 🙂

Tak!

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Der er korrekt - arbejdstid skal ikke godkendes. Reminderen, som jeres ledere modtager, må være en reminder om, at de skal godkende fravær- og variable lønregistreringer. Der er ikke en særskilt reminder til arbejdstid, men I kan have brugt den, der bliver brugt til godkendelse af øvrige registreringer, og så selv have omformuleret teksten til arbejdstid.

Remindere (Påmindelser) finder du som et selvstændigt punkt i venstremenuen i Visma HR.

Hvis du har yderlige spørgsmål vedr. remindere, må du gerne oprette en sag til os.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.