Mine produkter
Hjælp
Majbrith Petersen
CHAMPION *

Manglende påmindelser

af Majbrith Petersen (Opdateret ‎25-10-2024 12:03 af Majbrith Petersen )

Vi har igennem længere tid oplevet, at vores ledere ikke får påmindelser, hvis der er fravær eller lønregistreringer, som afventer deres godkendelse. 

Nu har Visma bekræftet, at de har ændret logikken bag påmindelsesmodulet, hvilket vi finder meget uheldigt, da det betyder, at vi reelt set ikke kan regne med udsendelse af påmindelser. 

Logikken er nu (beskrevet af Visma):

"Logikken bag udsendelse af påmindelser er således: Hvis en leder allerede har fået én påmindelse vedr. godkendelse, så får lederen ikke en ny påmindelse, før lederen har 'tømt' siden 'Godkend fravær og lønregistreringer' (altså godkendt de registreringer, lederen har til godkendelse), og der efterfølgende er blevet oprettet en ny registrering, som lederen skal godkende."

Ud fra denne logik, så modtager en leder ikke nogen påmindelser overhovedet, hvis de blot overser en enkelt påmindelse. Så kan fravær og lønregistreringer, der afvente godkendelse vokse i antal, indtil vi i HR sender manuelle rykkere ud på mail.

I praksis oplever vi dog, via stikprøver hos lederne, at de ikke modtager påmindelser, selvom de jævnligt godkender alle afventende registreringer og dermed burde modtage nye påmindelser. 

Er der andre som oplever samme problemer med påmindelser? Eller er vi virkelig de eneste, som savner den gamle automatik på påmindelsesmodulet, som sikrede, at der blev udsendt påmindelser, hvis der var registreringer til godkendelse - uanset om lederen tidligere havde overset en påmindelse eller ej.

Vi har gentagende gange opfordret Visma til at ændre denne logik, men det ønsker de ikke.

Vi må nu sende manuelle rykkere ud til de af vores ledere, som har registreringer til godkendelse forud for hver lønkørsel, hvilket er en manuel proces vi finder helt håbløs - når nu vi reelt har et påmindelsesmodul, der (i vores optik) burde kunne håndtere det.

5SVAR5
Kongstad1
CONTRIBUTOR **

af Kongstad1

Hej Majbrith
Jeg er fuldstændig enig i at det er en tidsrøver at vi manuelt skal sende besked til lederne om at huske godkendelser forud for lønkørslen.

Med venlig hilsen
Majbritt

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Vi anerkender, at der tydeligvis er problemer med, at ledere ikke modtager påmindelser om at godkende registreringer. Dernæst vil vi gøre opmærksom på, at vi IKKE har ændret i logikken ift. udsendelse af Påmindelser. 

Sagen er indrapporteret til vores udviklere, men vi kan desværre ikke på nuværende tidspunkt komme med et estimat på, hvornår det bliver løst. Vi skal nok sørge for at følge op på sagen hos udviklerne.

Majbrith Petersen
CHAMPION *

Hej Mie

Inden vi begyndte at fejlmelde mangle påmindelser i starten af 2024 (ligesom flere andre her på Community) modtog alle vores ledere påmindelser på ugentlig basis. Så jeg synes, det er underligt, at lederne siden starten af 2024 melder tilbage til os, at de ikke får nogen påmindelser længere, hvis I ikke har fortaget en ændring?

Hvis den ovenfor beskrevne logik er den, I mener er den rette - og det er den, I fejlretter på (på et eller andet tidspunkt?) - så vil jeg igen gerne opfordre til, at logikken ændres således, at der udsendes påmindelser til lederen, hvis der er registreringer til godkendelse - uanset om lederen har overset en tidligere påmindelse eller ej.

Da vi igen i  denne uge løftede problematikken med påmindelser overfor vores lønkonsulent, som gik videre med vores ønske, var svaret vi fik i dag, at der IKKE var nogen planer om at foretager ændringer omkring påmindelserne. Men jeg forstår så nu, at det er en fejlrettelse, som der arbejdes på og ikke en ændring. 

Ovenstående beskrevne logik er i øvrigt direkte citeret fra det svar, du selv har givet mig den 23. maj 2024 på sag nr. 00007677, hvor jeg bestemt ikke fik indtryk af, at I ønskede at ændre på noget, eller mente der var en fejl at fixe. Jeg lukker i øvrigt sagen nu, hvor jeg har fået svar her (mine senest to indlæg på sagen fra hhv. maj og august har du vist ikke set).

Lene Fabricius
CONTRIBUTOR ***

af Lene Fabricius

Jeg var heller ikke klar over denne nye logik, som ikke er logisk, da vi også har mange, der ikke bliver godkendt, før lederen får en manuel påmindelse. Der bliver man skudt baglæns fra noget smart til noget usmart og ekstra arbejde for administrator.

AIP
CONTRIBUTOR ***

af AIP

Vi savner dem også virkelig meget og var ikke klar over at Visma havde lavet ændret. Det kunne jo have været rart at vide.

Mine ledere har klaget mange gange over de manglende påmindelser.

@ Visma, er der en forklaring på I ikke vil genindføre påmindelser. De er meget værdifulde for en trav leder der har flere ansatte under sig.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.