Mine produkter
Hjælp
mariannebrandt
CONTRIBUTOR ***

Regulering til feriefond

af mariannebrandt

Hejsa

Hvor kan se hvilke lønarter der skal bruges til regulering af feriefond ??

 

🙂 Marianne Brandt

3SVAR3

af Anja Bogaerdt

Hej Marianne

Engangsindberetningen af de indefrosne feriepenge skete den 30. september, så alle reguleringer til Feriefonden skal ske via eIndkomst.

De variable korrektionslønarter man kunne bruge til reguleringer i overgangsperioden, vil ikke længere blive indberettet.

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Selvom korrektionslønarterne ikke indberetter, er der nogen der siger at de skal bruges? jeg er forvirret. Især 54020 er nævnt, men hvis jeg har ladet systemet regulerer så lander det vel rigtigt? (bortset fra at jeg selv skal indberette til e-indkomst?)

 

@Anja Bogaerdt Jeg har lavet en lønregulering og dermed er beløbet til feriefonen ændret, men kan jeg trække det nye beløb ud på en nem måde, således jeg kan fratrække det allerede indberettede beløb og dermed selv indberette det resterende til e-indkomst? 

 

Godkendt løsning
Anja Bogaerdt
VISMA

af Anja Bogaerdt

Hej Susanne

Hvis du har kørt efterreguleringer for at få rettet feriepengene, så er der ingen grund til at bruge de variable lønarter :O)

Den variable korrektionslønart 54020 må gerne bruges, men bliver IKKE indberettet til eIndkomst, og den skal oprettes med en dato i indefrysningsperioden. De indefrosne feriepenge bliver kun vist på lønsedlerne til og med 31/12 2020, så fra januar måned fremgår de ikke længere.

 

Efterreguleringer af feriepenge i indefrysningsperioden bliver ikke indberettet til eIndkomst efter 30/9, så du skal hente rapporten 'Hensættelse til Feriefond' efter lønkørslen og se de efterreguleringer, der evt. er behandlet i lønkørslerne for oktober, november og december. De skal indberettes i eIndkomst inden 31/12.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.