Mine produkter
Hjælp
Johnny K
CONTRIBUTOR **

Difference Rest ferie / Feriedage til rådighed

af Johnny K

Vi har efter indlæsning af fraværsfil for 15/10-14/11 problemer med saldiene på ansatte, der afholder ferie i oktober, hvor der trækkes i både gammel og ny ferie.

 

Træk fra ny ferie (4911) vises ikke på lønsedlen og Feriedage til rådighed viser forkert antal dage.

Yderligere vises lønart 4923 Feriediff v arb.tidsændring heller ikke.

 

Hvis vi ændrer feriedagene for oktober til november, kommer de fint med og saldi bliver korrekte.

 

Er der en løsning på dette?

 

Fra Ny Ferielov ferieregnskab.FDIFF.PNG

 

 

 

2SVAR2
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Johnny

 

Blot et forsigtigt bud herfra:

Har du kørt efterregulering efter din indlæsning? Hvis du registrerer fraværsdage i oktober på novemberkørslen, bliver de først registreret når de er godkendt i en efterregulering.

 

Er der desuden tale om medarbejdere der har ferie med løn eller hvor der afregnes feriepenge? Det lyder som om der er tale om medarbejdere der har ferie med løn, men hvis der afregnes feriepenge nedskrives dagene ikke og det er en fejl de fremgår på lønsedlen (se evt. min tråd vedr. fraværskode 42).

 

Vær desuden OBS på, at Visma desværre sjældent giver svar på spørgsmål her i forum og henviser normalt til chat eller hotline for hurtigere svar.

Johnny K
CONTRIBUTOR **

af Johnny K

Hej Randi,

 

Tak for svar og info om Visma svar...

 

Vi kører vores lønfiler præcis som vi har gjort i lang tid. Så det er et ny issue.

 

Jeg skriver i chat i stedet:-)

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.