Mine produkter
Hjælp
doke
CONTRIBUTOR ***

Feriegodtgørelse til fratrådt funktionær

af doke

Hej.

Er der nogen af jer der har regnet på feriegodtgørelse til fratrådte funktionærer, som skal afregnes til feriekonto. Jeg har forsøgt, men kunne ikke få det til at stemme. Har nu talt med Visma og fået dem til at forklare, hvordan de beregner det. Jeg forstår ikke hvorfor de gør som de gør, og har fået dem til at oprette en sag, men vil lige høre om der er andre end mig der undrer sig?

Jeg fik forklaret at lønsystemet beregner det således:

Månedsløn i aktuel måned - reduktion for afholdte feriedage (4,8% af månedslønnen) - evt. anden frihed uden løn. Dette beløb beregnes der 12,5 % af, og det er det der afregnes til feriekonto (der trækkes naturligvis skat af beløbet inden overførsel).

Det vil sige, hvis en medarbejder holder 3 ugers ferie i juli og fratræder den 31.7. så vil beløbet være væsentlig mindre end hvis medarbejderen havde holdt 3 uger i juni.

Det ser heller ikke ud til at have betydning om medarbejderen har 2 eller 10 dage til gode den 31.7., beløbet bliver det samme, men beløbet dækker så 2 eller 10 dage.

Jeg forstår det simpelthen ikke..... Kan det være rigtigt, at det er sådan man skal beregne det efter den nye ferielov... ??

v.h. Dorthe

1SVAR1

af Anne Robertsen

@doke Systemet reducerer feriepengene i den måned hvor ferien afholdes.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.