Mine produkter
Hjælp
Sara Vadsager
CONTRIBUTOR *

Fradrag ved udbetaling af feriepenge

af Sara Vadsager

Hej.

 

Vi er ny i Visma Løn 🙂

 

Vi udbetaler feriepenge i lønart 4790 - i lønperioder hvor der udelukkende er afholdt og udbetalt feriepenge, beregner den fuld skat af feriepengene. Den benytter ikke fradrag.

 

Er der nogen som kan hjælpe, gør vi noget forkert?

 

Mvh Sara

3SVAR3
TrineZJ
CONTRIBUTOR ***

af TrineZJ

Hej Sara,

 

Er det ansatte medarbejdere, burde fradraget blive benyttet, såfremt du har rekvireret medarbejderens hovedkort.

 

Er det fratrådte medarbejdere, har du ikke mulighed for at benytte fradraget - det bruger vedkommende jo nok hos ny arbejdsgiver. Alternativt kan du rekvirere medarbejderens bikort. Så betales der stadig skat af udbetalingen, men I når ikke helt op på 55%, som jeg mener det er, hvis man intet skattekort har registreret.

 

Hvert år i januar rekvirerer jeg de nye bikort på alle fratrådte medarbejdere, som har feriepenge til gode. Så bruger vi deres trækprocent til at beregne skatten og ikke 55% 🙂

 

Jeg håber, mit svar kan hjælpe dig lidt på vej 🙂

 

Mvh.

Trine

Sara Vadsager
CONTRIBUTOR *

af Sara Vadsager (Opdateret ‎24-08-2023 07:12 af Sara Vadsager )

Hej Trine

 

Tak for svar - det er ansatte medarbejdere, som der er rekvikereret hovedkort på- derfor det også undrer mig at den ikke benytter fradraget? 🙂 Men måske det er noget i vores opsætning, som skal rettes.

 

Mvh.

Sara

TrineZJ
CONTRIBUTOR ***

af TrineZJ

Hej igen,

 

Ja okay, så lyder det lidt mærkeligt... Så tør jeg ikke forsøge at gætte på, hvad der kan være galt 😮 

 

Mvh.

Trine

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.