Mine produkter
Hjælp
Dasha
CONTRIBUTOR **

Lønudbetaling til Sverige

af Dasha

Hvordan indtaste vi IBAN og SWIFT i stedet for reg. nr og konto for at sende lønudbetaling til en medarbejder fra Sverige?

6SVAR6
Sara Frederiksen
CHAMPION **

af Sara Frederiksen

Er der nogen der reelt har fået dette til at virke? Vi har prøvet to gange og har begge gange fået pengene retur - og når jeg taler med overførelsesservice, siger de at de ikke kan overføre til udlandet også selvom det er sat op som ens NemKonto. Så jeg vil bare høre om der er andet vi skal gøre end at få vores medarbejder til at sætte deres NemKonto til at være svensk?

 

Fnugg
CONTRIBUTOR *

af Fnugg

Hej, jeg har læst denne tråd med stor interesse. Blot for at være på den sikre side , gælder de nye regler fra januar 2021, om at løn skal udbetales til en dansk konto inden 90 dage, kun for tredjelandsborgere (der har behov for opholds/arbejdstilladelse) ? Hvis ja, er der en begrænsning på hvor længe man kan manuelt overføre løn til en svensk konto (svensk borger, bosat i Sverige / arbejder i Danmark). På forhånd tak for svar

Godkendt løsning
StellaK
VISMA

af StellaK

Hej Dasha

 

Vi kan kun overføre løn til danske konti. 

En udenlandsk medarbejder kan få oprettet en udenlandsk NemKonto, så der kan overføres løn til medarbejderen via NemKonto. Det skal den udenlandske medarbejder selv sørge for at få. 
Du kan også vælge at lave manuelle lønoverførsler til den udenlandske medarbejder.

 

Stella

Fnugg
CONTRIBUTOR *

af Fnugg

Hej, jeg har læst denne tråd med stor interesse. Blot for at være på den sikre side , gælder de nye regler fra januar 2021, om at løn skal udbetales til en dansk konto inden 90 dage, kun for tredjelandsborgere (der har behov for opholds/arbejdstilladelse) ? Hvis ja, er der en begrænsning på hvor længe man kan manuelt overføre løn til en svensk konto (svensk borger, bosat i Sverige / arbejder i Danmark). På forhånd tak for svar

Sushi1
CONTRIBUTOR **

af Sushi1

Hej Stella 🙂

 

Jeg har en masse udenlandske medarbejdere fra alle lande, hvor der går lang tid før de får både cpr og bankkonto. 

Så jeg vil kunne sige til dem, at de kan lave en nemkonto i deres eget land og så bliver

lønnen automatisk overføres dertil ?

StellaK
VISMA

af StellaK

Hej 

 

Ja det kan de godt, se nedenfor: 

Din NemKonto kan sagtens være en konto i et udenlandsk pengeinstitut. Du er selv med til at vælge din NemKonto. Du kan vælge enten en udenlandsk bankkonto eller en bankkonto i et dansk pengeinstitut. 

 

Stella

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.