Mine produkter
Hjælp
GMJ2020
CHAMPION *

Løsarbejdere - optjening af ferie

af GMJ2020

Har en løsarbejder der er tiltrådt 17 feb., har oprettet efter feb. løn er kørt.

Havde ingen timer februar.

Har sat lønanciennitet til 1/3

Den kommer ud på efterreg. spec. med 0,84 optjente feriedage, med kørsel for feb.

Hvordan "slipper" jeg af med den efterreg. spec. ? Der er jo ingen timer.

Det kunne være dejligt hvis den kun beregnede ferie af ATP timer og ikke pr. mdr. En kode til løsarbejdere kunne måske hjælpe.

1SVAR1
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Lønanciennitet påvirker normalt ikke direkte løn og optjening. Den regner sandsynligvis efter datoen du har sat som tiltrådt under ansættelsesforhold. Hvis jeg var dig, ville jeg nok bytte rundt og sætte lønanciennitet pr. 17/2 og ansættelsesforholdet til 1/3. Men det er sådan set korrekt at feriedagene optjenes fra første ansættelsesdag. De har bare ikke noget værdi når der ikke har været en løn i perioden. Det vil dog normalt ikke fremgå på lønsedlen at disse dage er optjent hvis dagene afregnes direkte til en feriekasse/feriefond, så medarbejderen kommer ikke til at blive "generet" af det. Den indstilling du efterspørger er sikkert noget Visma kan hjælpe dig med at opsætte, så prøv at høre dem hvis du stadig mener det er relevant.
Håber mit input er brugbart.

- Randi

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.