Mine produkter
Hjælp
Louise Kousgaard
CONTRIBUTOR ***

Udbetaling af pension på lønsedlen

af Louise Kousgaard

Hej

 

Hvordan får jeg firma andelen af AM-pension til udbetaling på lønsedlen i stedet for overført til pensionsselskabet?

Det er en timelønnet medarbejder, så beløbet vil variere fra måned til måned.

4SVAR4
Godkendt løsning
Bo_H_C
CONTRIBUTOR **

af Bo_H_C

Jeg har også lige haft en medarbejder, der har opnået pensionsalder, men fortsat ønsker at arbejde og få udbetalt pensionsbidraget frem for yderligere indbetaling til pensionsordningen.

Under Resultattabellen er la 5800 "aktiveret" ved at oprette en startdato, og under Resultattrin oprette de relevante Løngrupper (fx. TT for timelønnede). Angiv arbejdsgiver-procentsatsen for Pension, fx. 10%.

Derudover skulle la 5800 tillige oprettes med en lønartstekst under Lønartsopsætning, bla. så det kommer med på lønsedlen.

Endelig er la 5800 oprettet under medarbejderens Faste Lønoplysninger med den ønskede startdato, samt Grundlag 2 (har ikke helt kunnet greje, hvad grundlag 1,2,3 osv. står for, men kunne ikke få det til at virke med at vælge 1, som jo er det oplagte valg :-)).

Husk at sætte stopdato på medarbejderens AM-Pension la 6000.

Louise Kousgaard
CONTRIBUTOR ***

af Louise Kousgaard

Hej Trine

Jeg ringede til hotline og fik hjælp af en dygtig kvinde derinde. Hun lavede noget opsætning bagved, som hun sagde, at jeg ikke selv havde adgang til. Men det gik ret hurtigt, hun lavede det, mens jeg var i røret. Og så bruger jeg LA 5800 til udbetaling af firmaandelen af pensionen. Min normale lønart til pension er LA 6000 og jeg kan se, at der er sat slutdato på, så det passer med, at den nye LA5800 er startet derefter.

Du kan jo prøve at slutte den normale pension og så bruge LA5800 (der står pensionsgrundlag 1) og se, hvad der sker.

TrineZJ
CONTRIBUTOR ***

af TrineZJ

Hej igen,

 

Jeg har haft fat i hotline, som også oplyser, at jeg skal bruge LA 5800. Der var også noget i resultattabel 5800, som skulle sættes op, men det tror jeg, vi fik styr på - så jeg må lige prøve at se, om ikke det fungerer.

 

Tak for hurtigt svar - og tak for hjælpen 🙂

TrineZJ
CONTRIBUTOR ***

af TrineZJ

Hej Louise,

 

Fik du i sin tid svar på dette? Jeg sidder lige nu med samme udfordring, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere det ...

 

Her er også tale om en timelønnet medarbejder ...

 

Mvh. Trine

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.