Mine produkter
Hjælp
Iben Reif
CONTRIBUTOR *

Vedr. flytn. af medarbejder ml. arbejdsgiver

af Iben Reif
Hvordan flytter man medarbejder ml. arbejdsgiverne ? Skiftet er pr. 31/12-2020 - 01/01-2021 De skal ikke feriepenge afregnes De skal beholde deres løn nr. da vi kører med fortløbende løn nr. ml. arbejdsgiverne Vi har fundet vejledningen med "flyt medarbejder" men det fremgår ikke hvordan vi får stamdata flyttet med
2SVAR2
Godkendt løsning
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Hej Iben Når du står på medarbejder stamdata skal du trykke "Kopier" og sætte det nye arbejdsgiver nummer ind. Når du opretter, inden du trykker gem, skal du nederst på siden under skattekortet vælge "Ingen rekvisition" da det ikke kan oprettes før oplysninger under ansættelsesforhold er blevet udfyldt. Vær også Obs på, at bankoplysninger på medarbejderen forsvinder når du kopierer til ny arbejdsgiver og skal oprettes igen. Når du har udfyldt ansættelsesforhold, desværre fra scratch med løn og det hele, kan du gå tilbage og vælge skattekort. Vær også Obs på at faste lønoplysninger skal oprettes igen. Når du afslutter på gammel arbejdsgiver skal du vælge fratrædelseskode 8 for at undgå afregning af ferie. Både på ny og gammel profil skal du så have flyttet feriepenge, hvis det er en medarbejder der har ferie med løn. Det er vigtigt du både får trukket dem fra på den gamle profil og lagt dem på i plus på den nye profil og sikrer du har indtastet samme beløb og dage på begge profiler, da det ellers laver rod i bogføringen. Det gjordes tidligere med lønart 510 under variable lønoplysninger. Jeg ved ikke om det er ændret efter den nye ferielov er trådt i kraft, så det skal du lige tjekke op på. Du kan finde feriesaldi som skal flyttes under medarbejdersaldi. Vær dog her også Obs på, at du først kan tage beløbet når sidste lønkørsel på gammel arbejdsgiver er tastet ind. Dvs. du tidligst kan gøre det i forbindelse med december kørslen. Beklager at det hele sikkert står i en samlet smøre. Community vil normalt ikke acceptere mine linjeskift. Håber mit svar kan hjælpe dig. Mange hilsner Randi
Iben Reif
CONTRIBUTOR *

af Iben Reif
Hej Randi, 1000 tak for svar, Vi har selv tænkt i den retning, men var ikke helt sikker. Vi vil prøve at arbejder videre ud fra dit svar. Rigtig god weekend 🙂
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.