om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Een nieuw aangemaakt activum heeft de status "volledig afgeschreven" gekregen binnen het boekhoudpakket terwijl er nog geen afschrijvingen op geboekt zijn.
Hoe kan de status op "actief" worden gezet ?
Hallo Sander,
het activum is aangemaakt in het venster vaste activa, en heeft een aanschafwaarde.
En is er een boekwaarde op het activum? Je kunt dit controleren op het tabblad Saldo:
Om de foutieve boeking te corrigeren hebben wij alle boekingen tegengeboekt. Op dit moment is Nettowaarde €0,=. Echter voor de tegenboeking was de nettowaarde gelijk aan de aanschafwaarde en cumulatieve afschrijven € 0,=.
In overzicht Aankopen staat activum nog wel met een aankoopwaarde.
Het is mij niet geheel duidelijk wat precies de situatie is; Het lijkt mij goed om even contact te zoeken met uw implementatiepartner/consultant om dit te bekijken en de juiste werkwijze hiervoor af te stemmen.
Hoi Ingrid,
Op welke manier is het activum aangemaakt; is dat via Aankopen activeren of handmatig in het venster Vaste activa?
Ik vermoed dat het activum deze status heeft gekregen doordat de boekwaarde 0,00 is. Kan het zijn dat per abuis geen aanschafwaarde is ingegeven?
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.