Mijn Communities
Help
ThuyB
CONTRIBUTOR **

Saldo debiteur afboeken/wegboeken

door ThuyB

Ik kan op geen enkele manier de onderstaande posten afboeken. Het saldo is nihil. Graag zou ik willen weten hoe ik dit het beste kan oplossen. 

ThuyB_0-1754035503857.png

6 ANTWOORDEN 6

door sanderdercksen

@ThuyB je kunt als volgt te werk gaan:

1. Open de creditnota 251290051 in het venster Debiteurbetalingen en koppel hier de factuur van 1,21 aan en kies Vrijgeven
  2. Open de restitutie 417029 in het venster Debiteurbetalingen en koppel hier beide creditnota's aan (1 creditnota blijft gedeeltelijk open staan) en kies Vrijgeven
  3. Open de restitutie 417030 in het venster Debiteurbetalingen en koppel hier de overgebleven creditnota aan en kies Vrijgeven

ThuyB
CONTRIBUTOR **

door ThuyB

Ik kan de boeking bij punt 1 helaas niet vrijgeven. Kreeg de melding dat "het document zich niet in balans bevindt" (zie scherm hieronder). Hoe kan ik dit oplossen? 

ThuyB_0-1754903886490.png

door sanderdercksen

@ThuyB in het veld Soort moet je kiezen voor de optie Creditnota, vervolgens kun je dan in referentienummer de betreffende creditnota selecteren. Bij Te koppelen documenten selecteer je dan de verkoopfactuur. 

Goedgekeurde oplossing
ThuyB
CONTRIBUTOR **

door ThuyB

Hartelijk dank! Het is mij nu gelukt ze weg te boeken. Maar kan het niet anders/eenvoudiger gedaan worden? Nu worden er 3 handelingen verricht om het voor elkaar te krijgen. Normaal gesproken zou je debet en credit zo kunnen afletteren binnen de debiteurenkaart c.q. crediteurenkaart.

door sanderdercksen

@ThuyB Klopt, we zijn bezig met een nieuw venster waarin je heel eenvoudig meerdere documenten tegenelkaar kunt afletteren danwel afboeken. Binnenkort kan ik hier meer informatie over geven. 

door davidgoulooze

Wellicht kun je via deze link de oplossing vinden: 

Procedures Debiteuren: https://community.visma.com/t5/Veelgestelde-vragen-in-Visma-Net/Procedures-Debiteuren/ta-p/581542

Dit is een onderdeel van alle beschikbare procedures: https://community.visma.com/t5/Veelgestelde-vragen-in-Visma-Net/Procedures-Visma-Net/ta-p/703684