Mijn Communities
Help
Mertis BV
CONTRIBUTOR *

Validatie van adres gegevens gebeurd op basis van oude waardes (API)

door Mertis BV

Op het moment dat wij een debiteur via de API bijwerken van een Nederlands adres naar een volledig Duits adres, lijkt de validatie (onder andere van de postcode) nog steeds plaats te vinden op basis van Nederlandse regels, in plaats van op basis van Duitsland. Dit terwijl in hetzelfde request ook het land wordt gewijzigd van Nederland naar Duitsland.

Moment 1 - initiële creatie 

• Klant X - Thurledeweg 105, 3044 ER Rotterdam NL

Moment 2 - dezelfde debiteur inclusief adresgegevens worden bijgewerkt via de API; 

• Klant X - Sachsenkamp 5, 20097 Hamburg DE

Op moment 2 ontvangen wij een foutmelding op de postcode, die volgens ons onterecht is, aangezien de postcode in Duitsland wel degelijk bestaat. Wanneer we vervolgens handmatig het land aanpassen naar Duitsland en het opnieuw proberen, treedt het probleem niet meer op.

We horen graag!

1 ANTWOORD 1

door sanderdercksen

@Mertis BV Ik heb een eenvoudige test gedaan door de adresgegeven van een bestaande debiteur aan te passen naar een Duits adres. Hierbij krijg ik echter geen foutmelding. Zou je kunnen aangeven welke foutmelding je precies krijgt?

Onderstaand de wijziging die ik uitvoer op een bestaande NL debiteur: 

"mainAddress": {    "value": {      "postalCode": {        "value": "20097"      },      "city": {        "value": "Hamburg"      },      "countryId": {        "value": "DE"      }    }  },}