Mijn Communities
Help
Jeannette1
CONTRIBUTOR ***

Bewaarplicht financiële gegevens na beëindiging abonnement EA

door Jeannette1

Heeft er iemand advies over het bewaren van financiële gegevens, opslag van PDF facturen, vanuit E-Accounting.

 

Ik heb een klant die zijn bedrijf heeft beëindigd en waarvan we de documenten in EA en FO veilig willen stellen. Voorheen had Visma de optie inzage, waarbij het account nog 7 jaar ter inzage beschikbaar was.

 

Momenteel is dit niet meer mogelijk. Als het abonnement beëindigd wordt, dan wordt Visma EA gesloten en heb vernomen dat het niet mogelijk is om een download te maken van alle documenten die in de administratie zitten.

 

Zijn er kantoren die hier al mee te maken hebben gehad of een oplossing voor ons hebben.

 

gr Jeannette

 

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Ronald Harmsen
VISMA

door Ronald Harmsen

Beste Jeanette,

 

De mogelijkheid tot inzage is nog steeds beschikbaar, daar is wel de module Financial Overview voor nodig.  Dus als deze module aan blijft staan (kosten € 1.- per maand) dan heeft u vollege inzage in de administratie.

Daarnaast komt er zeer binnenkort een export mogelijkheid (gratis)  waarin de volgende items worden geëxporteerd:

-Inkoopfacturen

-Verkoopfacturen

-Rapporten als resultaatrekening/balans/grootboek en gebruikershistorie in PDF

-Auditfile

-Herinneringen

Met als optie om dit of per boekjaar of voor alle boekjaren dit te exporteren.

 

Zodra de export functie aanwezig is zullen we dat kenbaar maken via de Community en alle andere kanalen die beschikbaar zijn.

Linda_AA
CONTRIBUTOR *

door Linda_AA

Hoi Ronald,

 

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Is deze export inmiddels gelanceerd? Zo nee, is er zicht op een datum?

 

Groet,

 

Linda

door Ronald Harmsen

Beste Linda,

 

De export tool is inmiddels beschikbaar. Deze kun je vinden in eAccounting via Instellingen-Import en export- Exporteer bedrijfsgegevens.

 

 

 

Jeannette1
CONTRIBUTOR ***

door Jeannette1

Beste Ronald,  bedankt voor de terugkoppeling. In FO kan heb ik inderdaad inzage in de cijfers en rapporten, maar het ging me met name over de in- en verkoopfacturen (pdf). Zal de community in de gaten houden.