Mijn Communities
Help
factuurkloostermuur
CONTRIBUTOR **

De Beginbalans opvoeren van vaste activa activa is niet compluit/correct.

door factuurkloostermuur

Na het invoeren van de beginbalans Activa waarop reeds afschrijvingen hebben plaatsgevonden wordt niet juist weergegeven op het rapport  "Vaste Activa".

In overleg met de helpdesk heb ik moeten vaststellen dat er geen mogelijkheden zijn om het reeds afgeschrevenbedrag op een activa op te voeren in de module vaste activa. Dit zorgt ervoor dat de presentatie van de activa niet juist is.
Hoe kan ik de beginbalans afschrijvingen invoeren bij Vaste activa?

 

 

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Ronald Harmsen
VISMA

door Ronald Harmsen

Beste gebruiker,

 

Ten eerste wil ik je van harte welkom heten op onze Community en ik hoop dat ik jouw toekomstige bijdrages mag zien!

De vraag die je stelde was dat bij het opvoeren van de vaste activa het rapport "Lijst vaste activa" niet klopt.

 

Wanneer je een openingsbalans invoert voor de vaste activa en de cumulatieve afschrijvingen worden deze op de balans gezet. In de vaste activa module maakt je het activum aan met de waardes van de Aanschafwaarde en de Boekwaarde. Deze boekwaarde is de aanschafwaarde verminderd met de afschrijving van dat activum.
Het rapport zal dan deze waarde opnemen als boekwaarde. Het bedrag van afschrijving wordt dan niet getoond.

 

Tevens wil ik je graag aangeven dat het rapport "Lijst vaste activa" gebaseerd is op de boekingen en waardes die in de module Vaste activa worden gebruikt.
Dus wanneer alle afschrijvingen in eAccounting via de vaste avtiva module worden geboekt dan zullen de waardes van de afschrijvingen wel worden getoond in het rapport.


Maak je handmatige boekingen voor de afschrijving, dan zullen deze niet worden meegenomen in het rapport. Uiteraard wel in het grootboek.

 

"Geef aub een 'kudo' als je denkt dat het antwoord nuttig was en klik op 'als oplossing accepteren' als je vraag hiermee beantwoord is. Dit helpt anderen in de Community!"

 

Met vriendelijke groet,

 

Ronald Harmsen

 

marzena17
CONTRIBUTOR **

door marzena17

beste Ronald 

hierover heb ik ook een vraag  

bij inbreng vaste activa openingsbalans moet ik de datum laatste afschrijving opgeven 

doe ik 31-12-2020 (voor begin 2021) maar programma zegt 

Als u de ingevoerde afschrijvingsdatum gebruikt, worden een of meer afschrijvingen in een eerder boekjaar gedaan dan het huidige.
Wilt u doorgaan en de afschrijving bewaren met de ingevoerde datum?
 
wat betekend dat ? 
 
mvg 
 
Marzena