Mijn Communities
Help
A3vdBPro
CONTRIBUTOR *

Verschil verkooptransacties en Visma facturen

door A3vdBPro

Hallo,

 

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen doorzetten naar Visma facturen of doorzetten naar Visma verkooptransacties. Dit is een keuze instelling van webwinkelfacturen. 

 

Groeten,

 

Kees

3 ANTWOORDEN 3
EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Mijn ervaring met koppelingen vanuit webwinkelsoftware als mijnwebwinkel.nl en shopify was dat ze per factuur een debiteur en de bijbehorende transactie aanmaken. Bij een overzichtelijk aantal transacties per maand is dit prima, bij duizenden transacties per maand is dit onwerkbaar en kies ik voor verkooptransacties met het ordernummer in de transactieomschrijving. Maar ik ben met je eens dat de koppelingen niet feilloos werken en bovendien vrij prijzig zijn. Ik heb voor een (in eigen beheer ontwikkelde) conversie van de transacties en een import via een memoriaalboeking gekozen en voor een andere webshop wil ik nog onderzoeken hoe de Oss regeling met een import het beste verwerkt kan worden. 

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Dit klinkt als iets waar ik eerder naar op zoek was. In welke webwinkelsoftware wordt deze keuze geboden? Als je doorzet naar Visma Facturen wordt elke factuur individueel per klant in je debiteuren en verkoopfacturen gezet en moet je deze per betaling gaan afletteren in je bank. Bij Visma verkooptransacties werk je met een tussenrekening en stem je de tussenrekening af met de betalingen en transactiekosten.

A3vdBPro
CONTRIBUTOR *

door A3vdBPro

Deze keuzemogelijkheid wordt geboden door webwinkelfacturen waarmee de woocommerce bestellingen van webshops doorgezet worden naar Visma E-accounting. Deze koppeling geeft nogal wat foutmeldingen vandaar deze vraag