Mijn Communities
Help
Tineke M -All Counts-
CONTRIBUTOR ***

Wens: omschrijving regel herkenning met periode

door Tineke M -All Counts-

Bij het vullen van de Omschrijving Regel komt eA zelf met voorstellen in het kader van machine-learning. Alleen wil ik graag dat veel omschrijvingen beginnen met 4 posities van de periode waar de regel betrekking op heeft. Dat houdt in dat er dus nooit een bruikbaar voorstel komt omdat elke volgende regel afwijkt van de vorige. 

Waarom zou je niet meteen een voorstel kunnen krijgen van de laatste (paar) boekingen die je hebt gedaan op de gekozen grootboekrekening? Dat voorstel kan je dan wijzigen met alleen de periodecijfers en je bent klaar.

Ja, je kan op het picogram achter de regel klikken voor de grootboekkaart als je Pro hebt, maar dat geeft geen snelheid met het boeken.

Zijn er nog meer accountants- of administratiekantoren die hier tegenaan lopen?

2 ANTWOORDEN 2
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Ik vermoed dat je met de voorstellen in het veld Omschrijving Regel de automatsiche invullen functie van je browser bedoelt? Dat vind ik erg vervelend. Ik heb die functie in mijn browser (chrome) uitgeschakeld.

 

Ja kan dit uitschakelen (in chrome) via

  • Instelllingen (3 puntjes rechtsbovenin)
  • Automatisch invullen - Adressen en meer
  • Vinkje omzetten bij Adressen opslaan en invullen.

 

Wens richting Visma

Graag zou ik naast Rekening ook de velden Omschrijving regel en BTW code onthouden wordt bij de volgende factuur van de Crediteur. Op die manier worden fouten in btw codes voorkomen en hoef je alleen de Omschrijving regel te wijzigen in de juiste periode. Dit scheelt weer mooi een paar handelingen. En oh ja, mag het veld Omschrijving regel dan ook wat breder? Is nu echt te smal.

 

Tineke M -All Counts-
CONTRIBUTOR ***

Omschrijving regel en BTW-code onthouden klinkt heel goed. Maar vooral het veld Omschrijving regel fors breder maken en misschien eerder op de voorgrond dan de algemene Omschrijving.

Maar misschien is het kunnen schuiven met de breedte van kolommen in het scherm en in je rapport wel nog veel beter. Dan is het een persoonlijke instelling te maken. Precies wat je fijn vindt zoals ook mogelijk is in AccountView.