Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

ik krijg de mededeling Het saldo van de crediteurenrekening is € 0,00 per 31-12-2021. Het totaal van

door Anonymous

Het saldo van de crediteurenrekening is € 0,00 per 31-12-2021. Het totaal van de openstaande inkoopfacturen per die datum is € -5000. Deze bedragen moeten gelijk zijn.

Hoe kan ik dit oplossen. Een nieuwe factuur aanmaken heeft geen zin, want dat wordt het saldo van de crediteurenrekening verhoogd en zijn de openstaande posten 0.

 

2 ANTWOORDEN 2
EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Bij eenzelfde issue had de klant op 17 december een vooruitbetaling van een bedrag geboekt op de crediteur dat pas op 11 januari van het nieuwe jaar als factuur en betaling werd afgeboekt. Omdat ik mijn grootboek en sub ook gelijk wil hebben per 31/12, heb ik de afstemming op de bank (op de crediteur) geannuleerd en het bedrag op de grootboekrekening vooruit ontvangen bedragen geboekt.

Gerrit Schouten
CHAMPION *

door Gerrit Schouten

Ik heb op zich geen oplossing, maar heb je mogelijk handmatig op de crediteurenrekening geboekt? Of wellicht een bankmutatie nog niet afgestemd? Of in de bank bij het afstemmen wel op de crediteurenrekening geboekt maar geen factuur geselecteerd?

Anders even de helpdesk bellen, daar zitten zeer kundige en aardige mensen (is mijn ervaring!).

Succes.