Mijn Communities
Help
Ingrid Koolma
CONTRIBUTOR **

Activum ten onrechte status volledig afgeschreven

door Ingrid Koolma

Een nieuw aangemaakt activum heeft de status "volledig afgeschreven" gekregen binnen het boekhoudpakket terwijl er nog geen afschrijvingen op geboekt zijn.

Hoe kan de status op "actief" worden gezet ?

5 ANTWOORDEN 5
Ingrid Koolma
CONTRIBUTOR **

door Ingrid Koolma

Hallo Sander,

 

het activum is aangemaakt in het venster vaste activa, en heeft een aanschafwaarde.

door sanderdercksen

En is er een boekwaarde op het activum? Je kunt dit controleren op het tabblad Saldo:

sanderdercksen_0-1652099786152.png

 

Ingrid Koolma
CONTRIBUTOR **

door Ingrid Koolma

Om de foutieve boeking te corrigeren hebben wij alle boekingen tegengeboekt. Op dit moment is Nettowaarde €0,=.  Echter voor de tegenboeking was de nettowaarde gelijk aan de aanschafwaarde en cumulatieve afschrijven € 0,=.

In overzicht Aankopen staat activum nog wel met een aankoopwaarde.

door sanderdercksen

Het is mij niet geheel duidelijk wat precies de situatie is; Het lijkt mij goed om even contact te zoeken met uw implementatiepartner/consultant om dit te bekijken en de juiste werkwijze hiervoor af te stemmen. 

door sanderdercksen

Hoi Ingrid,

Op welke manier is het activum aangemaakt; is dat via Aankopen activeren of handmatig in het venster Vaste activa?

Ik vermoed dat het activum deze status heeft gekregen doordat de boekwaarde 0,00 is. Kan het zijn dat per abuis geen aanschafwaarde is ingegeven?