Mijn Communities
Help
BartVBA
CONTRIBUTOR **

Betalingen verwerken

door BartVBA

Ik heb begrepen dat in de release van afgelopen dinsdag e.e.a. is veranderd i.v.m. het invoeren van de iban van een crediteur. Ik begreep dat dit nu met de functionaliteit 4-ogen principe gaat werken. 

 

De optie iban's valideren is daarmee echter wel verdwenen binnen Visma. Het systeem geeft het nog steeds aan als een iban niet gevalideerd is en ook in het scherm betalingen verwerken kan je niet verder voordat de iban gevalideerd is. Volgens mij geeft het systeem de melding met name wanneer je een iban vanuit het postvak gebruikt. Je kan de iban dan kopiëren en weghalen, de crediteur opslaan en de iban vervolgens opnieuw invoeren. Veel van onze administraties worden gevoerd door 1 persoon, de klant doet alleen de betalingen zelf. 

 

Niet echt handig allemaal waar dit eerst "geautomatiseerd" ging. Is dit een bug of moeten we iets aanpassen in onze werkwijze? 

1 ANTWOORD 1

door sanderdercksen

@BartVBA Klopt, helaas wordt de validatie niet uitgevoerd wanneer facturen vanuit het Postvak verwerkt worden. Onterecht zijn we er vanuit gegaan dat het venster IBAN's valideren niet meer nodig zou zijn. In de komende release willen we het probleem oplossen met valideren van de IBAN's vanuit het Postvak. In principe zou er dan geen noodzaak meer moeten zijn voor het venster IBAN's valideren. Op dit moment is de workaround zoals je beschrijft te gebruiken; volgens mij is het voldoende om bijvoorbeeld het laatste cijfer even te wijzigen en vervolgende terug te wijzigen. 

Excuses voor het ongemak.