Mijn Communities
Help
Cynthia1979
CONTRIBUTOR *

Betalingsref. debiteuren restitutie wijzigen/zelf invoeren

door Cynthia1979

Ik zou graag bij de debiteurenrestitutie zelf de kolom: betalingsref. willen invullen/wijzigen.

Nu staat er een opvolgend nummer.

 

Ik las dat het bij crediteuren kan via betaalmethoden, maar ik weet niet wat ik precies moet invullen bij debiteuren -> betaalmethoden : 10 Debiteuren restitutie....Cynthia1979_0-1710240440600.png

Dit is wat er nu staat. Ik wil dus dat 9411...nummer niet meegeven met de betaling, maar het factuur/creditnota nummer (of dit zelf kunnen ingeven als het meerdere facturen betreft). 

3 ANTWOORDEN 3

door sanderdercksen

@Cynthia1979 Het betalingskenmerk uit de Creditfactuur of Betaling wordt toegepast. Je ziet dit weliswaar niet terug in de kolom Betalingsreferentie, maar in de overschrijving bij de bank zal het betalingskenmerk worden toegepast. 

Je kunt dit eventueel achteraf ook nog wijzigen in de betreffende Creditfactuur danwel Debiteurbetaling in het veld Betalingskenmerk:

 

sanderdercksen_0-1710258440816.png

 

 

Cynthia1979
CONTRIBUTOR *

door Cynthia1979

Hoi Sander, dank je wel voor je antwoord, maar ik heb geen idee in welk veld je dit kan aangeven. Zoiets als standaardbetalingsinformatie, kan ik niet met zoeken in Visma.net, vinden. Zou je kunnen laten weten welk veld onder welk kopje je gebruikt? Of kan het zijn dat wij dat niet hebben? Groet, Cynthia

 

door sanderdercksen

@Cynthia1979 sorry mijn afbeelding was niet helemaal duidelijk. Je kunt deze invullen in de Verkoopfactuur (of in de Debiteurbetaling) op de tab Financiele gegevens. 

sanderdercksen_0-1710774431189.png