Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

Dubieuze debiteuren

door nhiddink

Wij hebben gedurende het jaar een aantal debiteuren overgedragen aan een incassobureau. Nu het einde van het jaar nadert was ik aan het rondkijken in Visma.net of ik die debiteuren kon afboeken naar #1210 voorziening dubieuze debiteuren. Echter zie ik hier niet zo snel een actie voor. Is hier een kant-en-klaar actie voor of moet ik dit zelf inrichten?

2 ANTWOORDEN 2

door Elbert Dannenberg

Dit kan via scherm Saldo afboeken. Voorwaarde is wel dat bij de debiteur het afboekingslimiet hoog genoeg is.

 

Je kunt het ook post voor post doen via debiteuren betalingen.

 

Ander optie is 0 regels in de bank aanmaken en dan via splitsen afboeken. 

door Marvin - About Software

2 methoden om een post van de debiteurenkaart naar 1210 te krijgen.

 

1. Saldo afboeken. Hiervoor moet er een redencode zijn aangemaakt met 1210 als tegenrekening. Kies vervolgens Saldo Afboeken in het menu debiteuren en selecteer de post(en)

2. Debiteurbetaling. Hiervoor is een betaalmethode en een 'bank/kasrekening' nodig. 1210 moet dan valutacode EUR krijgen in het rekeningschema, vervolgens dient er een bank/kasrekening voor worden aangemaakt en tenslotte een betaalmethode. Laatste kan een bestaande zijn, maar wanneer het vaker voorkomt zou ik een betaalmethode voor afboeken dubieuze debiteuren maken.