Mijn Communities
Help
habers
CONTRIBUTOR ***

Factuur naar ander adres

door habers

Hallo,

 

Ik probeer een reeds verstuurde factuur naar een ander adres te versturen. ik heb dit aangepast bij de debiteurstamgegevens. Maar het oude adres adres blijft terug komen op de factuur. Ik kan het vinkje adres vervangen ook niet aanvinken bij de factuur. Hoe kan ik dit regelen?

3 ANTWOORDEN 3
René Leutscher
PARTNER

door René Leutscher

Hallo Habers,

 

Het is volgens mij inderdaad zo dat je na verzending van de mail het factuuradres niet meer kan wijzigen. Wat je dan wel kan doen is het rapport van de verkoopfactuur opvragen ( Rapporten > Factuur afdrukken) en vervolgens vanuit dat venster voor 'Verzenden' kiezen. Hier kan je dan wel een ander mailadres is vullen en eventueel de tekst van de mail aanpassen.

 

Een andere manier is de factuur crediteren en een nieuwe aanmaken, maar misschien dat bovenstaande work arround wat praktischer is.

habers
CONTRIBUTOR ***

door habers

Hallo,,

 

Ik bedoel het adres en niet het mailadres. Dat moet toch kunnen in een financieel pakket.

 

Voorbeeld, cliënt is ander adres gaan wonen , maar factuur is juist. Je wilt factuur opnieuw versturen via de post maar nu met juiste adres. Mijn insteek is; adres aanpassen in visma en factuur opnieuw afdrukken en via post verzenden. 

Waarom heb je anders een vinkje "adres vervangen" , dit vinkje is bij ons grijs. Maar dit moet toch aan te zetten zijn?

door Elbert Dannenberg

Op dit moment kun je het adres niet wijzigen op de factuur, ik vraag mij ook af of die wel mag (ivm wet en regelgeving).

Advies is om de factuur te crediteren en de oorspronkelijk factuur kopiëren  (controleer of het adres dan goed staat) en die versturen. Daarvan weet je ook 100% zeker dat het voldoet aan de wet en regelgeving.