Mijn Communities
Help
Martinair
CONTRIBUTOR *

Factuur verzenden met bijlage

door Martinair

Beste,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het versturen van de factuur met bijlage de factuur en bijlage in die volgorde, bij de ontvanger komt en niet andersom( dus niet bijlage en als "bijlage" de factuur? 

3 ANTWOORDEN 3
Martinair
CONTRIBUTOR *

door Martinair

Beste Sander, 

Wij versturen de factuur met bijlage via email dus niet via AutoInvoice. In die situatie pakt het systeem de factuur en/of bijlage ad random qua volgorde. Soms zet het systeem de bijlage onder de factuur en dan gaat het goed bij het versturen en soms zet het systeem de bijlage boven de factuur en dan gaat het dus mis. Het gaat erom dat wij de volgorde willen veranderen als de volgorde onjuist is.

door sanderdercksen

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld met "bijlage onder de factuur" en "bijlage boven de factuur". Bij het versturen van facturen per mail wordt in principe alleen de factuur in PDF-formaat als bijlage aan de mail gekoppeld. Je hebt dus feitelijk de tekst in de mail met daarbij een gekoppelde bijlage.

Ik wil je graag adviseren om contact op te nemen met jullie implementatie-partner om deze case te bespreken. 

door sanderdercksen

Op welke manier wordt de factuur precies verstuurd?

  • via AutoInvoice; dan kunnen in de factuur specifiek de bijlages worden gekoppeld die meegestuurd worden met AutoInvoice.
  • via Email; er wordt alleen een mail verstuurd met als bijlage een PDF van de factuur. Optioneel zou je dan in de wachtrij van de emails specifieke bijlages kunnen koppelen.