Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

Foutcode meenemen in 'storneringen verwerken'

door nhiddink

Op dit moment is de foutcode van een gestorneerde incasso enkel zichtbaar in 'afschriftregels verwerken', natuurlijk alleen tot die regel verwerkt is. Echter zijn deze codes handig om op debiteurniveau ook in de omschrijving van de geannuleerde betaling te kunnen zien. Dan kan je makkelijk controleren waarom een factuur open staat; of het elke keer dezelfde code is. Daarop kan je dan actie ondernemen. Om dit zelf bij te houden is onhandig, ook omdat je het slechts 1x te zien krijgt in de omschrijving van de afschriftregel.

 

Als een klant/bank een incasso storneert komt er een foutcode te staan in de omschrijving van het afschrift;

omschrijving afschriftregels.jpg

Als ik echter op de knop 'storneringen verwerken' storneringen verwerken.jpg klik zodat Visma de dit op de juiste manier kan verwerken, dan komt deze omschrijving niet mee.

 

Het zou handig zijn als de omschrijving, zoals deze bij 'afschriftregels verwerken' genoteerd staat, over wordt genomen en zichtbaar is op debiteurniveau.

omschrijving debiteur.jpg

Als dit niet kan, dan in ieder geval als ik doorklik op de geannuleerde betaling.

 

6 ANTWOORDEN 6
nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

Ok.

Dat is nog geen antwoord op de vraag of het op debiteurniveau zichtbaar kan zijn. Ook via deze omweg moet ik zelf bijhouden welke debiteur om welke redenen storneert.

door Elbert Dannenberg

Via een analyse kun je een soort van eigen debiteurenkaart maken en dan kun je dus in 1x zien waarom posten nog open staan etc. Het systeem houd het dus voor je bij. Maar misschien begrijpen we elkaar niet helemaal en moeten we een keer bellen.

Mocht je die maken, dan kun je via NoteID een link leggen tussen de betaling ARPayment en de afschriftregel CABankTran zodat je de stornocode en tekst van afschriftregel kunt tonen. Zou wel mooi zijn wanneer Visma dit standaard doet. Ben ik eens met RHiddink. Veel gehoorde wens van gebruikers incasso.

Ik maak ook wel eens losse analyse op CABankTran op afwijzingcode <> Leeg. Dan kun je wat systematischer door je storno's lopen.

door Michiel Broek - Arch-IT (Bijgewerkt ‎08-12-2020 09:34 door Michiel Broek - Arch-IT PARTNER )

Goedemorgen,

 

Deze foutcode is ook beschikbaar in je afschriftregels, in kolom Afwijzingsbericht:

Schermafbeelding 2020-12-08 092532.png

Het is mogelijk om een analysescherm te maken waarin de factuurgegevens gecombineerd worden met deze kolom. Als je handig bent kunt je dit zelf doen, of je vraagt je partner.

 

Misschien helpt dit je wat verder om inzicht te krijgen in de storneringen.

 

Groet Michiel

 

 


https://www.arch-it.nl - AccountView & Visma.net Expert Center, consultancy, maatwerk en advies.
nhiddink
CHAMPION *

Ik kan 'afschriftregels' niet vinden. 'Afschriftregels verwerken' wel, maar ja dat is geen oplossing voor bovenstaand issue aangezien de afschriftregels verdwijnen na verwerking.

door Elbert Dannenberg

Het gaat om scherm CA306500 (import afschriftregels).