Mijn Communities
Help
Anja16
CONTRIBUTOR *

Foutmelding bij afschriftregels Fout: Regel CABankTranMatch is door een ander proces toegevoegd.

door Anja16

Beste allemaal, Graag wil ik uw hulp vragen. Wij hebben bij de afschriftregels voor 1 debiteur een fout melding. deze is Fout: Regel CABankTranMatch is door een ander proces toegevoegd. Uw wijzigingen zullen verloren gaan. We hebben bij de instelling van de debiteur gekeken maar daar zien we niet echt iets vreemds, op 1 verschil na met de andere debiteuren. Bij deze debiteur staat onder zijn mapje bij betaalmethode een regels die niet bij de andere debiteuren staat. deze kan niet verwijderd worden. Is er een oplossing om deze betaling bij de afschriftregels aan de juist debiteur en factuur te koppelen. Hoop dat iemand mij kan helpen. Met vriendelijk groet, Anja

12 ANTWOORDEN 12
Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Hallo Marvin,

Als eerste dank je dat je me gaat proberen te helpen. Deze staat gekoppeld via tabblad aan factuur koppelen. Al eerder als ik een vinkje zet bij de factuur en deze wil bewaren geeft gelijk een foutmelding. Al de andere regels kunnen we gelijk bewaren en verwerken. Deze is de enige die maar niet wil en heb al van alles geprobeerd. 

Gr. Anja 

door Marvin - About Software

Hi Anja,

 

Oke, dat is wel vreemd. Ik zou normaal 3 dingen checken/proberen.

1. Staat naast het vinkje bij Aan factuur koppelen, misschien ook nog het vinkje op de tab ernaast aan?

2. Staat er misschien bij 'debiteurbetalingen' al een debiteurbetaling in concept voor deze debiteur/factuur?

3. Wanneer het niet lukt via 2e tab en je haalt het vinkje daar weg, kun je dan wel op de 3e tab kiezen voor debiteuren, daar de debiteur aanwijzen en onderin de factuur erbij zoeken? Of krijg je dan ook een melding?

 

Gr. Marvin

Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Hoi Marvin,

1. er staat geen vinkje op de tab ernaast aan.

2. ook geen debiteurbetaling in concept voor deze factuur

3. hebben we ook geprobeerd maar geeft hetzelfde probleem

Is om gek van te worden, zo'n vreemd geval.

Gr. Anja

door Marvin - About Software

Tsja, die is wel hardnekkig inderdaad. Wat je nog zou kunnen doen is even met de hand een debiteurbetaling aanmaken vanuit scherm 'Debiteurbetalingen' en dan kijken of je dezelfde melding krijgt wanneer je die factuur selecteert. Komt hij daar ook, dan ik denk ik even een ticket door de partner te laten aanmaken.

Wanneer je de bank toch alvast wil verwerken kun je ook via de 3e tab kiezen voor debiteuren, de debiteur aanwijzen en dan de onderkant leeglaten. Dat zou moeten resulteren in een losse debiteurbetaling die je op de kaart terugvindt. Dan kan deze later wellicht aan de factuur gekoppeld worden wanneer het euvel is opgelost.

Gr. Marvin

Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Via debiteurenbetaling kan ik de factuur verwerken en geeft hij geen foutmelding. Maar dan blijf deze nog wel in de bank staan. Moet ik de debiteurenbetaling annuleren nadat ik dit geprobeerd heb?

 

Dat had ik ook geprobeerd via de 3e tab maar dan krijg ik ook een fout melding en dat is dan fout grootboek dit document bestaat al ook al selecteer ik geen document.

Wat is dan handig???

Gr. Anja

door Marvin - About Software

Oke, dan zijn we een stapje verder 🙂 

Wanneer je in de betaling de juiste datum en juiste bankrekening hebt gebruikt, dan is je boeking eigenlijk al goed en zou je de afschirftregel kunnen verbergen (na verbergen niet vergeten op opslaan te drukken). Wanneer het niet de juiste datum/bank/boeking is, dan inderdaad annuleren. Wanneer je gem dan opnieuw aanmaakt zou je ook kunnen proberen om hem alleen op te slaan en dan bij Afschriftregels verwerken hem kiezen op de eerste tab.

Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Natuurlijk niet de juist datum gebruik. Verwijderd en opnieuw gedaan met de juiste datum van de afschriftregel en alleen opgeslagen. dan gaat deze gelijk naar de eerste tap. Ik denk ja opgelost, maar nee weer een foutmelding dit keer er is al een andere optie gekozen. Maar tap 2 en drie staan niet aangevinkt.

door Marvin - About Software

Aha. Mocht het niet lukken via 1e tab, met vinkjes uit op tab 2 en 3, dan kun je altijd nog de debiteurbetaling direct vrijgeven en daarna de afschriftregel verbergen (daarna opslaan). Dubbelcheck even de aansluiting tussen je saldo en grootboekrekening van de bank als je twijfelt of alles goed gegaan is. Zou normaal gesproken allemaal niet nodig moeten zijn uiteraard al deze acties. Er zal iets vreemds met die factuur aan de hand zijn.

Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Sorry Marvin, Laatst antwoord gemist. Dat lijkt inderdaad het laatste red middel. in de afschrift regels staat er op onverklaarbare wijze een vinkje bij de betreffende afschriftregel en kan de aangemaakte betaling niet koppelen. als ik dan in tab 3 een betaling aanmaak en het vinkje daar vervolgens weg verdwijnt het vinkje ook bij de regel. Dan denk ik oké nu kan ik deze koppelen aan de betaling die ik gister gemaakt heb maar helaas. Vinkje komt er weer te staan en kan niets koppelen. tab 1 + 2 + 3 staan dan niet aangevinkt. Dan zullen we uiteindelijk kiezen voor de voorgestelde optie want ik kan niets anders bedenken.  Kan het aan de instelling in de stamgegevens zitten? bij deze debiteur als enige is er onder de tab betaalmethode ook een betaalmethode toegevoegd. Dat is bij alle andere niet het geval. Deze methode kunnen we ook niet meer verwijderen omdat we dachten de originele factuur te crediteren omdat deze bij het koppelen in afschriften een probleem gaf. Nieuwe factuur gemaakt maar helaas blijft het een hoofdpijn geval.

Goedgekeurde oplossing
Marvin - About Software
PARTNER

door Marvin - About Software

Hi Anja,

Ik zou het niet verwachten dat een betaalmethode op de debiteur dit zou kunnen veroorzaken maar wanneer je het vaker tegenkomt bij deze debiteur, dan is het uiteraard wel een aanknopingspunt,. Ik zou dan verwachten dat het vooral om de betaalmethode gaat waarmee je de betaling verwerkt, of die op de factuur staat. Probeer in dat geval een andere betaalmethode standaard te maken voor deze debiteur.

Anja16
CONTRIBUTOR *

door Anja16

Hallo Marvin,

Heel erg bedankt voor je hulp. Nee hadden wij ook niet verwacht en zeker is het niet natuurlijk. We zullen het nu verwerken door de betaling te verwerken en de regel bij afschriftregels te verbergen. Ga nog proberen om er een andere betaalmethode aan te hangen bij deze debiteur. Helaas blijven de foutmeldingen komen. Nogmaals bedankt voor je hulp.

met vriendelijke groet, Anja

door Marvin - About Software

Hallo Anja,

Wanneer krijg je deze melding? Wanneer je op 'Verwerken' drukt of al eerder? Staat hij gekoppeld via tabblad 'Aan Factuur koppelen' of via de tab 'Betaling aanmaken'?

Verwerken de overige regels wel goed, of is dit de enige die nog open staat?

Gr. Marvin