Mijn Communities
Help
Berney
CONTRIBUTOR *

Inkoopfacturen verwijzend naar meerdere inkooporders (PO's)

door Berney

Wij krijgen regelmatig inkoopfacturen te verwerken waarin verwezen wordt naar meerdere inkooporders. Sommige leveranciers kunnen of willen dat niet aanpassen. Wij moeten een factuur echter matchen met een inkooporder en goederenontvangst en dat kan niet wanneer de factuur verwijst naar meerdere PO's. Het is erg omslachtig om een factuur met bijvoorbeeld een verwijzing naar 4 inkooporders 4 x in te boeken met een factuurnummer gevolgd door een cijfer. Heeft iemand hier ervaring mee en daar een oplossing voor?

3 ANTWOORDEN 3
Berney
CONTRIBUTOR *

door Berney

Hi Sander, 
Dank je voor je reactie. Ik was niet helemaal duidelijk in mijn post zie ik nu. De Po's worden gemaakt in een ander systeem en niet in Visma. 

door sanderdercksen

Ok, en dan heb ik nog wel steeds de vraag wat er precies niet lukt? Is het via de API niet mogelijk om meerdere PO's te koppelen aan de inkoopfactuur bijvoorbeeld? Wanneer het inderdaad API gerelateerde vragen zijn is het beter dit te posten op de developer community

door sanderdercksen

Hoi Berney,

In een inkoopfactuur is het mogelijk om meerdere inkooporders te koppelen. Wat lukt er precies niet bij het matchen van meerdere orders? 

 

sanderdercksen_0-1664180766855.png