Mijn Communities
Help
Martinair
CONTRIBUTOR *

Jaarsuppletie omzetbelasting mogelijk?

door Martinair

Is het mogelijk om in Visma een jaarsuppletie omzetbelasting in te dienen?

 

Met vriendelijke groet,

Martin 

 

5 ANTWOORDEN 5

door sanderdercksen

Hoi @Martinair dat is zeker mogelijk. Het opstellen van een suppletieaangifte staat beschreven in dit bericht

Voor de jaaraangifte gebruik je de Eerste aangifteperiode om de suppletie over een breder periode-bereik op te stellen. 

Martinair
CONTRIBUTOR *

door Martinair

Dank je Sander voor je info, echter als ik periode 1 neem, dus 1ste kwartaal 2023, kan ik de periode niet uitbreiden naar een heel jaar. Wat doe ik fout? 

Met vriendelijke groet, Martin 

door sanderdercksen

In dat geval bereid je een aangifte voor van tijdvak periode 12 (die al gesloten is). Je krijgt hierbij een melding dat de periode gesloten is en welk suppletiebedrag er is. Na het voorbereiden kom je in het venster Btw-aangifte verwerken, waarin de rapportsoort voor Suppletieaangifte automatisch is geselecteerd. De eerste aangifteperiode wijzig je hier naar periode 1. Hierdoor maak je een suppletie voor het hele jaar (periode 1 t/m 12). 

 

Let op: in de crediteur Belastingdienst moet wel de optie Gesloten btw-periode bijwerken zijn gemarkeerd. 

sanderdercksen_0-1711441725885.png

 

Martinair
CONTRIBUTOR *

door Martinair

Dag  Sander, dit is een printscreen met een foutmeldingDag Sander, dit is een printscreen met een foutmelding

door sanderdercksen

Dit betekent dat eerder een aangifte is voorbereid, echter nooit is verwerkt. Je kunt deze voorbereide aangifte annuleren (via Acties) in het venster Btw-aangifte verwerken