Mijn Communities
Help
Mert
CONTRIBUTOR **

Kas inlezen in Visma

door Mert

Bij ons bedrijf houden wij een kasstaat bij in excel. Alleen deze kasstaat kan ik niet meer inlezen bij module --> Bank/Kas en kop ''Import afschriftregels''.

Voorheen lukte het om een excelstaat in te lezen, maar nu niet meer.

 

Iemand enig idee?

6 ANTWOORDEN 6
Mert
CONTRIBUTOR **

door Mert

Mert_0-1667417466078.pngNormaalgesproken doen we via hier ''bestandsversie uploaden'' en dan is de kas ingelezen. Nu upload ik hem en lijkt het alsof de kas in ingelezen, alleen is dat dus niet zo. Ik krijg geen foutmelding oid. De kas wordt in excel bijgehouden. Tot nu toe hebben we dat altijd zo gedaan.

 

door sanderdercksen

Ik vermoed toch dat na het uploaden van de bestandsversie er bovenin een (klein) rood kruisje zichtbaar is. Als je daar met de muis overheen gaat zal er zeer waarschijnlijk een melding verschijnen. Zou je hier eens naar willen kijken? 

Mert
CONTRIBUTOR **

door Mert

Hoi Sander, net weer geprobeerd om de kas in te lezen. Nadat we de kas hebben ingelezen en op''voorbereiden'' hebben geklikt --> krijgen we de melding : Provider object (mutaties) niet gevonden. De tab mutaties in excel kan hij dus niet vinden, terwijl de tab we beschikbaar is.

door sanderdercksen

Er lijkt toch iets niet meer goed aan te sluiten tussen de dataprovider en de Excelsheet. Ik wil adviseren om contact te zoeken met de implementatiepartner verantwoordelijk voor deze import. 

Mert
CONTRIBUTOR **

door Mert

Hoi Sander,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik krijg dus geen rood kruisje, waardoor ik het probleem niet weet. 

door sanderdercksen

Hoi @Mert, wat gaat er precies mis bij het inlezen? Krijg je een foutmelding o.i.d.?