Mijn Communities
Help
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Kenmerken aan artikelen koppelen

door Erik Janssen

Hallo,

 

Is het mogelijk om binnen Visma.net finacials een voorraad artikel aan te maken?

Op dit moment hebben we namelijk nog geen logistics in gebruik maar mogelijk dat dit in de toekomst wel gaat komen en op dat moment wil ik de artikelen die nu aangemaakt gaan worden overnemen in logistics.

 

5 ANTWOORDEN 5

door sanderdercksen

Hoi Erik,

In Visma.net Financials zonder de module Logistics  is het alleen mogelijk om niet-voorraadartikelen aan te maken. Een niet-voorraadartikel kun je helaas achteraf niet omzetten naar een voorraadartikel. Beide types zijn namelijk niet gecombineerd te gebruiken; het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een verkoopfactuur aan te maken met een voorraadartikel, terwijl in een verkooporder zowel niet-voorraadartikelen als voorraadartikelen zijn toegestaan. 

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Dus als er binnen logistics in 1 order arbeid/uren of huur (geen voorraad artikel) berekend wordt en artikelen (voorraad artikelen) moeten er 2 facturen gemaakt worden?

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Binnen de verkooporder (in Logistics) kun je zowel voorraadartikelen als niet-voorraadartikelen toevoegen; dit resulteert ook in 1 verkoopfactuur.

Je kunt echter geen "losse" verkoopfactuur aanmaken waarin je voorraadartikelen gebruikt, aangezien deze artikelen altijd via het logistieke proces moeten lopen. 

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Als ik nu een niet voorraad artikel aanmaak in financials, kan ik dan het zelfde artikel nummer gebruiken voor een voorraad artikel aan te maken indien ik de overstap maak naar logistics?

 

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt wel achteraf artikelcodes wijzigen, dus het is dan een optie om de niet-voorraadartikelen om te coderen naar afwijkende nummers.