Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

MT940 bestand uploaden bij import afschriftregels lukt niet meer

door Anonymous

Ik heb zojuist geprobeerd een MT940 bestand bij Import afschriftregels te uploaden. Maar dit lukte niet meer en ik kreeg de volgende melding:

 

Dit bestandstype wordt niet ondersteund. De volgende typen worden ondersteund: .als,.cer,.csv,.dat,.doc,.docx,.epl,.gif,.ico,.ics,.jpeg,.jpg,.js,.msi,.ofx,.pdf,.pfx,.png,.ppt,.pptx,.qbo,.qfx,.rtf,.tif,.tiff,.txt,.xls,.xlsx,.xml,.zip,.zpl

 

Ik heb geprobeerd om het via een xls bestand te doen, maar dit lukte ook niet.

Is er iets veranderd en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn ABN mutaties kunnen worden ingelezen in Visma?

4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hoi Sander, hiermee is inderdaad het probleem opgelost. Dankjewel

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hoi Sander, bedankt voor jouw reactie. Als ik de bestandsextensie wijzig in txt, krijg ik de melding: Error processing bankstatement.

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Dat is inderdaad een bekend probleempje, die we binnenkort kunnen oplossen. Er is een eenvoudige workaround om deze foutmelding te voorkomen: 

  • Open het venster Import afschriftregels
  • Kies + om een nieuw afschrift te maken
  • Kies F5 (refresh van de browser)
  • Upload het MT940 bestand

Ik hoor graag of het hiermee lukt. 

door sanderdercksen

Hoi Wendy, vermoedelijk heeft het te maken met de extensie van het bestand zoals je dit bij de ABN hebt gedownload. Wellicht heeft het bestand in het geheel geen extensie en dan wordt het afgekeurd. Je kunt het oplossen door in de Windows verkenner een bestandsextensie achter de bestandsnaam te zetten die Visma.net kan herkennen, bijvoorbeeld .txt