Mijn Communities
Help
karinb1
CONTRIBUTOR **

Meegeven Referentienummer bij jounaaltransacties opvragen. Gaat om een ref.nr. bij een grootboekrek

door karinb1

Goedemiddag,

 

Bij journaaltransacties heb ik een referentienummer meegegeven.

Hoe kan ik deze achteraf opvragen zonder dat ik een grootboekrekening in moet geven?

 

In het algemeen zou ik graag willen weten wat de functie is van een referentienummer bij grootboekrek.

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
René Leutscher
PARTNER

door René Leutscher

Goedemiddag Karin,

 

Het veld referentienummer wordt gebruikt om te refereren naar een gekoppeld document, bijvoorbeeld een verkoopfactuur of een inkoopfactuur. Dit veld wordt dus door het systeem gevuld als de journaaltransactie afkomstig is wanneer er bijvoorbeeld een verkoopfactuur wordt vrijgegeven. Door op ‘Oorspronkelijk document weergeven’ te klikken opent de verkoopfactuur met dat referentienummer.

 

Knipsel.JPG

Als je dit veld handmatig vult zal je het door jou ingevoerde nummer nog steeds terug vinden op bijvoorbeeld de grootboekkaart. Wanneer je hier op klikt zal deze dan de journaaltransactie openen.

Als je in een andere analyse (bijvoorbeeld het venster journaaltransacties) wilt zoeken op dit veld, zal de kolom moeten worden toegevoegd in de analyse. Hier kan je partner je het best mee helpen.