Mijn Communities
Help
Pim Roos
CONTRIBUTOR **

Nieuwe zoekfunctie in Journaaltransacties, zoeken in grootboekkaarten.

door Pim Roos

Goedemiddag,

 

Ik zou graag van andere willen horen, wat jullie ervaringen zijn met de nieuwe zoekfunctie in het onderdeel Journaaltransacties. Bij ons werken de filters in 80% van de gevallen anders dan dat we er van zouden verwachten. Bv. Zoeken op bedrag- krijg geen gegevens die wij zouden verwachten, zoeken op omschrijving- werkt niet, etc. 

 

Dit fenomeen van "geen resultaten gevonden" doet zich overigens ook regelmatig voor in het zoeken in de grootboekkaarten. In eerste instantie worden er bv 6 bladzijden gegenereerd, scroll naar de laatste pagina en het systeem toont dan een blanco scherm. Kun je overnieuw beginnen. 

@#$grr#

9 ANTWOORDEN 9
Pim Roos
CONTRIBUTOR **

door Pim Roos

Resultaat case:

Vreemd genoeg stond bij de Journaaltransacties de omschrijving van de batch i.p.v. de omschrijving van de transactie. Deze laatste is alsnog door de helpdesk toegevoegd. Nu lopen deze omschrijvingen weer synchroon met de grootboekkaart. Zoeken via een filter op deze omschrijving geeft het gewenste resultaat.

Zoeken op bedrag werkt bij ons correct zodra je het bovenliggend  filter gebruikt, 

 

PimRoos_0-1705922307151.png

 

daarna in het geopende scherm met "+" twee regels toevoegen.

1x regel met zoeken op bedrag debet .....  aan het eind van de regel de operator op  "of" , en dan 1x regel met zoeken op bedrag(zelfde als debet).... credit .  

door sanderdercksen

Is het mogelijk om wat specifieke voorbeelden te geven, waarin het zoeken andere resultaten geeft dan verwacht? 

Bij het zoeken op omschrijving of kostenplaats zijn bij mij geen problemen bekend. Het zoeken op bedrag kan wellicht onverwachte resultaten geven wanneer je ook op decimalen gaat zoeken. Dit is met de nieuwe zoekfunctie niet mogelijk; dit kan overigens wel met de uitgebreide zoekfunctie via de kolomkop. 

Pim Roos
CONTRIBUTOR **

door Pim Roos

Onderstaand een voorbeeld van ontbrekende omschrijvingen:

PimRoos_0-1705398278603.png

Wel op de grootboekkaart, niet in de journaaltransacties

PimRoos_3-1705398584583.png

 

 

 

 

 

 

 

door sanderdercksen

Hoi @Pim Roos okee, dit staat volgens mij los van de zoekfunctie. Het lijkt erop dat deze analyse een andere omschrijving gebruikt, ik zit bijvoorbeeld te denken aan de omschrijving van de batch (Batch.Description) ipv de transactieregel (GLTran.Description). Hebben jullie deze analyse zelf gemaakt/aangepast? 

Pim Roos
CONTRIBUTOR **

door Pim Roos

Sander,

 

Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt, maar wij hebben zover ik weet niets aangepast. Het is een standaard grootboekrekening en journaaltransactie. Wij hebben bij de journaaltransactie het filter gebruikt kostenplaats begint met 0218. 

door sanderdercksen

Okee maar begrijp ik je dan goed, dat wanneer je geen filter toepast hier wel de juiste omschrijving wordt getoond? 

@Pim Roos zou je een ticket willen aanmaken (tav consultancy), dan kunnen ze daar even meekijken met de analyse. Ik vermoed dat hier iets anders aan de hand is en het niet te maken heeft met het zoekfilter.

christa coomans
CONTRIBUTOR *

door christa coomans

#herkenning.

Ik krijg bij zoeken op bedrag ook vaak andere resultaten dan verwacht. Ook op kostenplaats zelfde verhaal. In journaaltransacties en grootboek.

Die lege pagina heb ik ook vrijregelmatig. Niet alleen in journaaltransacties maar ook in afletteren.

Ik heb me nu aangeleerd om daar na elke zoveel regels op opslaan te drukken.

Als dan lege pagina krijg kan ik eruit en weer verder. Maar ervaar dit ook als zeer irritant. 

 

@christa coomans  zou je ook een aantal voorbeelden kunnen geven waarbij je andere resultaten krijgt dan verwacht?