Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Saldo kolom op grootboekkaart

door Anonymous

Goedendag, standaard toont Visma op de grootboekkaart een Debet en Credit kolom. Ik zou ook graag of in plaats hiervan liever een Saldo kolom hebben. Dat is makkelijker met een Export naar Excel.

Nu zie ik dat rapporten aangepast kunnen worden maar het lukt mij niet beide velden

GLTran.DebitAmt + GLTran.CreditAmt op te tellen in het rapport.

 

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

 

VismaGBSaldoKolom.jpg

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Jos van Willegen
PARTNER

door Jos van Willegen

In de kolom 'Bijschrift' is het mogelijk een naam voor de kolom op te geven. Als de kolom er nog niet bijstaat dan deze even toevoegen. 

 

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Bedankt Jos, je moet het maar net even weten. Ik vergeet nog vaak dat knopje rechts.

Goedgekeurde oplossing
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Gelukt, bedankt. Er moeten dus blokhaken omheen en een verwijzing naar de GLTran tabel voor de juiste weergave met decimalen en duizendtal puntje.
Nu eigenlijk alleen nog een label boven de kolom, nu staat er GLTranR_Rorm....  Hoe zet ik hier Saldo of Bedrag neer?

Goedgekeurde oplossing
Jos van Willegen
PARTNER

door Jos van Willegen (Bijgewerkt ‎08-07-2021 14:34 door Jos van Willegen PARTNER )

In een dergelijke analyse kan je ook met formules werken, hieronder een voorbeeld :

 

Knipsel.PNG

Hiermee zou je wel een saldo kolom moeten kunnen maken. In dit voorbeeld heet GLTran bij mij Grootboek, maar het idee zou duidelijk moeten zijn.

 

Gaat het met dit voorbeeld lukken?

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com