Mijn Communities
Help
BryanvanIngen
CONTRIBUTOR **

Standaard afleverdag per debiteur

door BryanvanIngen

Goedemiddag,

 

Wij leveren aan een groot zakelijk klantenbestand, waarin veel klanten de wens hebben om op standaard dagen geleverd te krijgen. Ik heb gezocht naar de optie op debiteur niveau een standaard afleverdag te selecteren, maar kon deze zo snel niet vinden. Iemand tips hoe hier in Visma.net mee om te gaan? 

 

Groet,

Bryan

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Roland van Belle - Consolit
PARTNER

door Roland van Belle - Consolit

Afhankelijk van uw inrichting zijn er diverse oplossingen denkbaar.

1. Vervoersmethode met dag erin (dus bijvoorbeeld AFLMA, AFLDI, AFLWO etc.)

In het onderdeel verkooporders verwerken, kunt u er dan voor kiezen om de vervoersmethode in te geven.

En dan voor alle afleveringen van een specifieke dag verzendingen aan te maken.

2. Kenmerken: Een kenmerk aanmaken met vaste afleverdag, met een keuzemenu met de dagen erin.

Ook hier kunt u dan een filter plaatsen op het betreffende kenmerk, wanneer deze kolom toegevoegd is aan het overzicht.

Uw Visma partner zou u hiermee verder moeten kunnen helpen.

 

Het is niet mogelijk om hiervoor een interactief systeem te maken, die direct de meest logische afleverdatum kiest.

Er zal altijd een handeling gedaan moeten worden om de verzending op het juiste moment uit te voeren.

 

Hopelijk helpt bovenstaande u verder op weg.

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Wellicht is het gebruik van eigen kenmerken op de debiteur een oplossing hiervoor?

Zie ook mijn bericht over kenmerken op Artikelen, dezelfde werkwijze kan ook op Debiteuren worden toegepast (via Debiteurtypen).